-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Venturi pøser på
Venturi kaller seg pionér på elektriske sportsbiler. Dessuten feirer de 30 år. Feiringen skjer ved å pakke mer enn 400 hk ned i en buggy.
Høyt oppe på bakveggen til Venturi-standen hang en lang sigar.
En typisk rekordbil.
Venturi, med hovedkontor i Monte Carlo, har lenge jaktet på den absolutte verdensrekorden for elbiler. De satte den i 2010 med 495 km/t, men den nye bilen, Buckeye Bullet 3, regner de med skal gå enda fortere.
Kanskje gjør den det, men i år var Bonneville oversvømmet, så de fikk ikke annet med seg hjem enn 342,17 km/t som i hvert fall er verdensrekord i over-3,5-tonn klassen.
Men neste år skal de klare over 600 km/t med den som hang på veggen.
Den Buggy-lignende Amerika står derimot trygt plantet på feite hjul på gulvet. Spartansk er den fremdeles, som den var da den debuterte her i 2010. Men man kan vanskelig kalle prestasjonene for nøkterne.
Stadig sterkere
Derved kan vi by på 4,5 til 100, 220 topp, og 250 km rekkevidde dersom du er moderat på høyrefoten.
Inntrykket når du ser den er først og fremst tøff. Det kan man takke 28 cm bakkeklaring (påstås det, mer enn mange SUV-er har) og 20 tommers 45 profil-dekk for.
At den er såpass stor som målene sladrer om, ser man derimot ikke uten videre: de vitale er 413 x 206 x 145cm.
Noen synes kanskje bilen virker konservativ i linjene. Selv er jeg veldig glad i alt som kan bringe tankene tilbake til de opprinnelige Beach Buggies, og denne er ikke langt unna.
Usikker fremtid
Den eneste Venturien som vel har vært solgt i noe antall, er den opprinnelige, som også var på plass for å vise hva som hadde skjedd på disse 30 årene.
Og inne bak glasset sto noe annet som hadde skjedd. Voxan, opprinnelig en skikkelig hår-på-brøstet motorsykkel, konket for fem år siden og restene, blant annet merkenavnet, ble overtatt av Venturi.
Deres nyeste Voxan, selvfølgelig også elektrisk, ser ut som virkelig ramme alvor, har en væskekjølt elmotor som gir 200 hk og drar opp til 10.500 omdreininger og bruker 5,9 sekunder til – ikke 100, men – 160 km/t.
100 gjør den på 3,4! Med COMBO II plugg lades den til 80 prosent på 30 minutter. Og da kan du har kjørt så mye som 80 km hvis du har vært litt forsiktig med høyrehånden.
Variert kost hos Venturi.