-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nytt liv i SsangYongs LIV
Ssangyong har flørtet med storSUV-konsepter de siste årene. I mai settes bilen i produksjon, men det endelige navnet er foreløpig ikke kjent.
LIV 2 heter konseptbilen Ssangyong skal vise i Paris i slutten av måneden, og den er så nær produksjonsutgaven av prosjekt Y400 som det går an å komme.
– Bilen går i produksjon allerede i mai, sier administrerende direktør Kai Vidar Abrahamsen hos den norske importøren Autonor.
Men heller ikke Abrahamsen kjenner det endelige navnet på modellen som på sikt erstatter Rexton.
– Vi er usikre på om Norge tilgodeses med biler ved produksjonsstart, så vi sier bare at den lanseres i løpet av 2017.
For Norge handler Rexton-erstatteren i hovedsak om varebiler, så Abrahamsen stiller med målebånd i Paris.
– Vi håper å få den som varebil på grønne skilt, men sikre er vi ikke før bilen er målt, fortsetter Abrahamsen.
Prosjekthistorien startet med den opprinnelige LIV (Limitless Interface Vehicle) på Seoul-utstillingen i 2013. Siden det har den vært litt bortglemt, vi har hatt fornyet Rexton og ny Tivoli og ikke minst har penger fra Mahindra sørger for nytt, høymoderne designsentrum i Pyeongtaek (sjefen der heter Myung-Hack Lee) og en helt ny fabrikk.
Der bygges det for tiden med en årstakt på 150.000, men blant annet ved hjelp av LIV 2 skal takten ganske snart skrus opp til 250.000.
Så langt har det lekket ut like konkret informasjon om den nye modellen med unntak av at den skal utstyres med fabrikkens 2,2 liters diesel (Euro 6), og en nyutviklet 2 liters bensin.
– For Norge er dieselmotoren i kombinasjon med 4x4 det opplagte valget, men slik diskusjonen om dieselbiler har utviklet seg i Norge kan bensinutgaven også bli interessant, mener Kai Vidar Abrahamsen.
Vi får vite at det finnes både komfort, eksklusivitet og en mengde assistent-systemer om bord. Litt mer konkret tipper jeg den ender i underkant av fem meter og derfor blir en bil som møter Hyundai Santa Fe og Kia Sorento rett på – for ikke å snakke om den nye Skoda Kodiaq.
Interiørskissen viser et veldig ryddig opplegg uten de store overraskelser, bortsett – kanskje – fra XXL-dimensjonene på luftdysene på hver side av det store sentraldisplayet. Den ser jo også ekstremt fire-seters ut med denne midtkonsollen. Kanskje tre-rekkeren bare blir seks-seter?
SsangYong har så langt i år solgt 53 personbiler (+2550 %) og 61 varebiler (-24,7 %).