-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elbil med hengervekt på 1500 kg
Vi har fått den servert i flere omganger, men nå, like før produksjonen starter får nordmenn som har snust på Polestar 2 et par viktige meldinger.
Det er liten tvil om at Polestar skal konkurrere direkte med Tesla. Det gjelder både selve bilene og måten de selges på.
Det er snart et år siden vi avslørte de fleste detaljer om den kommende elbilen, og for et par måneder siden ble også prisene offentliggjort.
De lover rekkevidde på 500 kilometer, hurtiglading, to motorer med samlet effekt på 408 hestekrefter og sportslige kjøreegenskaper. Ingen tvil om at bilen er rask.
Men hva med de praktiske egenskapene?
Ifølge Polestar var disse tema gjennom hele utviklingsprosessen. God kapasitet med hensyn til henger, og et praktisk og lett tilgjengelig bagasjerom.
Nå forteller de at bilen kan trekke tilhenger på inntil 1500 kg. Så vidt meg bekjent kan ingen annen elbil i dette segmentet skilte med noe tilsvarende – Model 3 har limit på 910 kg.
Polestar har utviklet et elektrisk drevet hengerfeste som du kan bestille sammen med bilen. Norsk pris er 13.000 kroner.
Et samlet bagasjevolum på 440 liter er litt mer enn Model 3 kan skilte med. Polestars er fordelt med 405 liter bak og 35 liter foran.
De passer samtidig på å fremheve enkel tilgang til bagasjerommet – Polestar 2 har stor bakluke og nedfellbare bakseter, der trumfer de konkurrenten.
Et takstativ kan bære ytterligere 75 kg, og da får du kanskje med deg det som trengs til hytteturen.
Som nevnt starter produksjonen over nyttår, og Polestar garanterer at kunder som legger inn reservasjon før 31/12-2019 skal prioriteres og få mulighet til å skrive endelig kontrakt tidlig 2020.
Bilene selges kun via Internett, men de første Polestar Spaces, hvor man kan se bilene og få mer informasjon, har åpnet i Oslo og Beijing. I løpet av 2020 er planen å ha 50 Polestar Spaces globalt.