-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk familiefrakter
Volkswagen presenterer en stor familie-SUV som er skreddersydd for Kina. Den skal produseres ved to ulike fabrikker og har plass til syv.
For Volkswagen blir dette tredje modell ut i ID-familien, fra før selges både ID.3 og ID.4 i Kina. Men i motsetning til de andre modellene, er denne ifølge VW eksklusiv for verdens største bilmarked.
Kineserne kan velge mellom ID.6 Crozz som produseres nord i Kina i samarbeid med FAW, eller ID.6 X som bygges ved et anlegg syd i det store landet av SVW.
Bilene blir viktige i Volkswagens streben etter å bli det mest ettertraktede merket med bærekraftig teknologi på det kinesiske markedet.
– Med ID.6 legger vi grunnlaget for at minst 50 prosent av våre biler solgt i Kina er elektriske i 2030, sa Ralf Brandstätter, toppsjefen for Volkswagen-merket da han avduket bilen i Shanghai.
– I løpet av 2023 skal Volkswagen ha totalt åtte ID-modeller i Kina. Investeringene vi har lagt ned gjør at vi kan tilby det siste på teknologifronten til overkommelige priser og dermed trappe opp vår elektriske offensiv.
Som de mindre modellene er også ID.6 basert på den helelektriske MEB-plattformen. Den er skreddersydd for kinesiske kunders behov og ønsker med hensyn til plass, funksjonalitet og, ikke minst, brukeropplevelse.
ID.6 er ikke bare største medlem i familien, den byr også på innovasjoner med hensyn til lysteknologi og materialbruk. Modellen skal tilbys i fire versjoner og valg mellom med to- og firehjulsdrift.
Bilen skal tilbys med rekkevidde på inntil 588 km (basert på kinesisk NEDC-standard) og maks effekt på inntil 225 kW (305 hk) for utgaven med firehjulsdrift. Denne har en toppfart på 160 km/t.
Batteripakkene som tilbys er på henholdsvis 58 og 77 kWt netto, hvor den minste gir en rekkevidde på 436 km (kinesisk NEDC).
ID.6 har en lengde på 488 centimeter som er en økning på 30 cm sammenlignet med ID.4 – dette for å gi plass til en tredje seterad og inntil syv passasjerer. Andre seterad er justerbar i lengderetningen og bilen er utstyrt med panorama soltak (med åpning som ekstrautstyr).
Som øvrige ID-modeller skryter VW av en bil fri for hendler og knapper – alle innstillinger foretas via 12-tommers og stemmestyring som aktiveres med «Hello ID». Jeg kan styre meg. ID.6 har også OTA-teknologi som gjør at den kan oppdateres via «skyen».
Volkswagen lover minst en ny elbil hvert år fremover og har som mål at 70 prosent av bilene de selger i Europa i 2030 skal være elbiler. For Nord-Amerika og Kina er målet minst 50 prosent.