-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spørsmålstegn fra Toyota
Når denne debuterer på bilutstillingen i Tokyo vil man kanskje få svar på om dette er en varebil eller en SUV. Bildene hjelper ikke til med oppklaringen.
Toyota hjelper forresten ikke til i teksten heller. Forholdsvis blomstrende kaller de denne «den harmoniske balansen mellom en rommelig varebil og den kraftfulle formen til en SUV».
Javel.
Det er kanskje ikke så farlig hva man kaller det, for kanskje har Toyota funnet opp en ny nisje her med sin TJ Cruiser.
Du vil ikke tro hva TJ betyr, men vi venter noen linjer med den avsløringen for å fortelle at denne varebilen har plass til fire, mens SUV-en har noen skikkelig svære skyvedører, sammen med en meget stor bakluke som går et stykke inn på taket.
Perfekt beskyttelse mot regn eller sol når man skal se poden spille fotballkampen sin.
Og hvis man skal ha med store kolli, og ikke unge fotballspillere, kan alle setene, bortsett fra førerens, foldes flatt ned i gulvet. Det betyr at du kan få plass til tre meter lange gjenstander.
Sannsynligvis er vel brett mer aktuelt enn planker, for dette er en bil for hvem «arbeid og fritid glir sømløst over i hverandre».
Utenpå ser den egentlig ganske tøff ut, den har solide 20-tommers dekk, og flere av de utvendige platene er dekket med en særdeles ripemotstandsdyktig overflate.
Interiøret, det vi ser av det, oser funky nytte i større grad enn det oser overstadig luksus, bare se alle punktene man kan bruke for å surre fast fritidsutstyret sitt (eller varer som skal fraktes?).
Det er jo ganske klart at det skal ikke by på problemer å få noen ganske heftige terrengsykler ombord. Og dersom du bare skal ha med deg noen bæreposer fra Polet eller Coop, vipper du bare opp seteputen på passasjersetet, og du har en brønn der du kan parkere disse.
Det antydes at denne bilen kan bygges på den kommende TNGA-plattformen – det betyr enten for- eller firehjulsdrift (selv om det ikke sies at den SKAL bygges), og at den kan bruke 2-liter+hybrid drivlinjepakken.
Slik den står nå måler den 4 meter og 30 på 2,75 meters akselavstand. Bredden er 178 cm og høyden er nesten like meget: 162 cm.
Og så var det navnet da.
TJ Cruiser heter den. Cruiser er vel et navn Toyota legger på ganske mange SUV-er? Men TJ?
Jo – og her er definisjonen av bilen også. T står for Toolbox og J står for Joy! Gledes-verktøykassa.
Definitivt en ny nisje!