-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Forsmak på heftig ID?
Er det en elektrisk erstatning for Golf R VW-sjefen gir oss en sniktitt på her?
Du finner ikke denne på noen offisiell Volkswagen-side, men merkesjef Ralph Brandstätter har lagt ut en teaser på sin private Linkedin-side av et konsept han omtaler som ID.X.
Bilen er utviklet av VW-ingeniører som med utgangspunkt i en ID.3 ble oppfordret til å lage noe lystig og spennende.
Ikke et ord om at den skal bygges, men Brandstätter sier i sin post at selv om ikke bilen realiseres, så er det ideer her som kan videreutvikles og brukes i en eller annen sammenheng.
Konseptet har en batteripakke på 82 kWt, men i motsetning til den bakhjulsdrevne produksjonsutgaven har ID.X en motor på hver aksel og firehjulsdrift.
Samlet er effekt er 328 hestekrefter, og da befinner vi oss jo i området rundt Golf R.
Nå er nok ID.X vesentlig tyngre enn den firehjulsdrevne Golfen, men selv om VW-sjefen ikke oppgir noen vekt sier han at de har klart å barbere bort 200 kg fra produksjonsmodellen.
Legg også merke til interiøret med sportsseter kledd i Alcantara og den signalgrønne kontrastfargen vi finner som dekor i både interiør og eksteriør.
Null til hundre på 5,3 sekunder og en egen drift-modus er også elementer som får oss til å tenke i retning Golf R.
Nå vet jo at Cupra Born blir en heftig slektning av ID.3, uten at vi kjenner detaljene til drivlinjen i denne. Om Born får bakhjulsdrift er det nok plass til en firehjulsdrevet ID.X over denne.