-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Forsmak på heftig ID?
Er det en elektrisk erstatning for Golf R VW-sjefen gir oss en sniktitt på her?
Du finner ikke denne på noen offisiell Volkswagen-side, men merkesjef Ralph Brandstätter har lagt ut en teaser på sin private Linkedin-side av et konsept han omtaler som ID.X.
Bilen er utviklet av VW-ingeniører som med utgangspunkt i en ID.3 ble oppfordret til å lage noe lystig og spennende.
Ikke et ord om at den skal bygges, men Brandstätter sier i sin post at selv om ikke bilen realiseres, så er det ideer her som kan videreutvikles og brukes i en eller annen sammenheng.
Konseptet har en batteripakke på 82 kWt, men i motsetning til den bakhjulsdrevne produksjonsutgaven har ID.X en motor på hver aksel og firehjulsdrift.
Samlet er effekt er 328 hestekrefter, og da befinner vi oss jo i området rundt Golf R.
Nå er nok ID.X vesentlig tyngre enn den firehjulsdrevne Golfen, men selv om VW-sjefen ikke oppgir noen vekt sier han at de har klart å barbere bort 200 kg fra produksjonsmodellen.
Legg også merke til interiøret med sportsseter kledd i Alcantara og den signalgrønne kontrastfargen vi finner som dekor i både interiør og eksteriør.
Null til hundre på 5,3 sekunder og en egen drift-modus er også elementer som får oss til å tenke i retning Golf R.
Nå vet jo at Cupra Born blir en heftig slektning av ID.3, uten at vi kjenner detaljene til drivlinjen i denne. Om Born får bakhjulsdrift er det nok plass til en firehjulsdrevet ID.X over denne.