-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Tyrkia vil lansere eget merke
Nå er det slett ikke uvanlig med bilproduksjon i Tyrkia – flere internasjonale selskaper har produksjonsanlegg der. Men nå er et eget elbilmerke på trappene.
Det nye merket har foreløpig betegnelse TOGG, et akronym for «tyrkisk bilindustris joint venture gruppe». Sist uke presenterte de sine planer i Gebze, litt vest for Istanbul, med drahjelp av selveste president Erdogan som tok en liten prøvetur med de nye bilene.
Det er i første omgang snakk om to modeller, en sedan og en kompakt SUV, begge med batterielektrisk drivlinje.
Basisutgaven av SUV-en har en elektrisk motor på 200 hestekrefter på bakakselen, men det skal også komme en versjon med en motor på hver aksel og samlet effekt på 400 hk.
Det snakkes om en rekkevidde på inntil 480 kilometer og 150 kW hurtiglading slik at batteriene kan fylles til 80 prosent i løpet av en halv time.
Planen er at SUV-en skal i produksjon fra 2022 og sedanen litt senere. For formålet skal det bygges en ny fabrikk i den nordvestre provinsen Bursa med årlig kapasitet på 175.000 biler.
Om du syns bilene ser gryteklare ut, så skyldes det i stor grad at TOGG har engasjert Pininfarina til å designe og bygge prototypene.
Det skal bli interessant å se om et nytt bilmerke fra Tyrkia kan bygge en bil som er konkurransedyktig mot alle europeiske, amerikanske og asiatiske elbiler som kommer på markedet de nærmeste årene. Lett blir det ikke.