-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tyrkia vil lansere eget merke
Nå er det slett ikke uvanlig med bilproduksjon i Tyrkia – flere internasjonale selskaper har produksjonsanlegg der. Men nå er et eget elbilmerke på trappene.
Det nye merket har foreløpig betegnelse TOGG, et akronym for «tyrkisk bilindustris joint venture gruppe». Sist uke presenterte de sine planer i Gebze, litt vest for Istanbul, med drahjelp av selveste president Erdogan som tok en liten prøvetur med de nye bilene.
Det er i første omgang snakk om to modeller, en sedan og en kompakt SUV, begge med batterielektrisk drivlinje.
Basisutgaven av SUV-en har en elektrisk motor på 200 hestekrefter på bakakselen, men det skal også komme en versjon med en motor på hver aksel og samlet effekt på 400 hk.
Det snakkes om en rekkevidde på inntil 480 kilometer og 150 kW hurtiglading slik at batteriene kan fylles til 80 prosent i løpet av en halv time.
Planen er at SUV-en skal i produksjon fra 2022 og sedanen litt senere. For formålet skal det bygges en ny fabrikk i den nordvestre provinsen Bursa med årlig kapasitet på 175.000 biler.
Om du syns bilene ser gryteklare ut, så skyldes det i stor grad at TOGG har engasjert Pininfarina til å designe og bygge prototypene.
Det skal bli interessant å se om et nytt bilmerke fra Tyrkia kan bygge en bil som er konkurransedyktig mot alle europeiske, amerikanske og asiatiske elbiler som kommer på markedet de nærmeste årene. Lett blir det ikke.