-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Skoda Octavia RS
Med samme motor som VW Golf GTI har Octavia RS alle muligheter til å overbevise på banen.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
200 spreke hester, senket chassis, kraftige skivebremser og dype seter er noen av ingrediensene, og på landevei gjør den en god figur. Men presset til grensen på banen mot sine argeste konkurrenter blekner den noe.
Det er lite sportslyd å høre, den er merkbart understyrt, og kunne gjerne hatt mer direkte styring. Bremsene kjennes myke til å begynne med, og når de først tar tak blir det gjerne for mye av det gode.
Octavia RS som stasjonsvogn er hakket større og tyngre enn konkurrentene her, og kjennes sånn på banen også. Et litt mykt oppsett gjør at den føles ganske død ut i svingene.
Moderkonsernet Volkswagen har nok passet på at Golf GTI ikke skal føle seg truet av sin tsjekkiske bror.
Motor: R4 turbo, 1984 ccm
Effekt: 200 hk v/5100 o/min, 280 Nm v/1800 o/min
0-100 km/t: 7,3 sek
Toppfart: 238 km/t
Vekt/effekt: 1435 kg/200 hk = 7,1
Rundetid: 1:19,6 sek
Pris: kr 396.900
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider