-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Octavia på vei
Den er foreløpig godt maskert, men under den psykedeliske folien skjuler det seg en ny tsjekkisk bestselger.
Skoda Octavia er ikke så lett å putte i en bås. Dagens modell er basert på Golf-plattformen, men er vesentlig mer rommelig enn konkurrentene i den klassen. Spesielt når det kommer til kapasitet i bagasjerommet - hvor den kan måle seg med flere langt større biler.
Kategoriseringen blir ikke enklere når neste generasjon Octavia lanseres i 2013 – den blir nemlig både større og mer påkostet enn dagens modell.
Tidlig i 2013 kommer nye Rapid i klassen under Octavia, også den er stor sammenlignet med kompaktmodeller som Fabia, Polo og Fiesta.
Dermed kan Octavia ta opp konkurransen mot større og mer påkostede biler, kanskje primært de koreanske, japanske og franske.
Octavia blir fjerde modell som bygges på den fleksible MQB-plattformen, etter Audi A3, Seat Leon og nye Golf VII. Det medfører trolig at den kan skrelle bort noen kilo sammenlignet med forgjengeren, selv om den vil strekke seg ca. 25 centimeter i lengden til rundt 4,80 m.
Man vil se rimelige modeller med små motorer og enkle utstyrsnivå, men også mer påkostede varianter med kraftigere lut under panseret og høyt utstyrsnivå. Felles for alle er at de vil gi mye for pengene, i kjent Skoda-stil.
Octavia kommer som både 5-dørs kombikupe og stasjonsvogn, men det spørs om Skoda har kapasitet til å lansere begge varianter samtidig, så som de også er i gang med produksjonen av Rapid.
Våre venner hos Carparazzi har manipulert frem bilder på hvordan den nye stasjonsvognen kan se ut.