-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Octavia på vei
Den er foreløpig godt maskert, men under den psykedeliske folien skjuler det seg en ny tsjekkisk bestselger.
Skoda Octavia er ikke så lett å putte i en bås. Dagens modell er basert på Golf-plattformen, men er vesentlig mer rommelig enn konkurrentene i den klassen. Spesielt når det kommer til kapasitet i bagasjerommet - hvor den kan måle seg med flere langt større biler.
Kategoriseringen blir ikke enklere når neste generasjon Octavia lanseres i 2013 – den blir nemlig både større og mer påkostet enn dagens modell.
Tidlig i 2013 kommer nye Rapid i klassen under Octavia, også den er stor sammenlignet med kompaktmodeller som Fabia, Polo og Fiesta.
Dermed kan Octavia ta opp konkurransen mot større og mer påkostede biler, kanskje primært de koreanske, japanske og franske.
Octavia blir fjerde modell som bygges på den fleksible MQB-plattformen, etter Audi A3, Seat Leon og nye Golf VII. Det medfører trolig at den kan skrelle bort noen kilo sammenlignet med forgjengeren, selv om den vil strekke seg ca. 25 centimeter i lengden til rundt 4,80 m.
Man vil se rimelige modeller med små motorer og enkle utstyrsnivå, men også mer påkostede varianter med kraftigere lut under panseret og høyt utstyrsnivå. Felles for alle er at de vil gi mye for pengene, i kjent Skoda-stil.
Octavia kommer som både 5-dørs kombikupe og stasjonsvogn, men det spørs om Skoda har kapasitet til å lansere begge varianter samtidig, så som de også er i gang med produksjonen av Rapid.
Våre venner hos Carparazzi har manipulert frem bilder på hvordan den nye stasjonsvognen kan se ut.