-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Octavia på vei
Den er foreløpig godt maskert, men under den psykedeliske folien skjuler det seg en ny tsjekkisk bestselger.
Skoda Octavia er ikke så lett å putte i en bås. Dagens modell er basert på Golf-plattformen, men er vesentlig mer rommelig enn konkurrentene i den klassen. Spesielt når det kommer til kapasitet i bagasjerommet - hvor den kan måle seg med flere langt større biler.
Kategoriseringen blir ikke enklere når neste generasjon Octavia lanseres i 2013 – den blir nemlig både større og mer påkostet enn dagens modell.
Tidlig i 2013 kommer nye Rapid i klassen under Octavia, også den er stor sammenlignet med kompaktmodeller som Fabia, Polo og Fiesta.
Dermed kan Octavia ta opp konkurransen mot større og mer påkostede biler, kanskje primært de koreanske, japanske og franske.
Octavia blir fjerde modell som bygges på den fleksible MQB-plattformen, etter Audi A3, Seat Leon og nye Golf VII. Det medfører trolig at den kan skrelle bort noen kilo sammenlignet med forgjengeren, selv om den vil strekke seg ca. 25 centimeter i lengden til rundt 4,80 m.
Man vil se rimelige modeller med små motorer og enkle utstyrsnivå, men også mer påkostede varianter med kraftigere lut under panseret og høyt utstyrsnivå. Felles for alle er at de vil gi mye for pengene, i kjent Skoda-stil.
Octavia kommer som både 5-dørs kombikupe og stasjonsvogn, men det spørs om Skoda har kapasitet til å lansere begge varianter samtidig, så som de også er i gang med produksjonen av Rapid.
Våre venner hos Carparazzi har manipulert frem bilder på hvordan den nye stasjonsvognen kan se ut.