-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Til Norge på hemmelig test
Her er to godt maskerte biler knipset på Kielferga ved ankomst Oslo fredag morgen. Men vi vet nøyaktig hva som skjuler seg under kamuflasjen.
Per W. Haaland i Bergersen Bil AS har i alle år vært en trofast BilNorge-leser. I natt kom han med ferge fra Kiel til Oslo etter å ha hentet en ladning nye biler for salg fra sin butikk i Lørenskog.
- Vi var ekstremt sent ute, og rakk så vidt ferga, derfor havnet vi helt bakerst på trailerdekket. Da vi forlot hentet bilene våre i dag tidlig kunne vi ikke unngå å legge merke til to kamuflerte biler som sto midt blant alle de andre, sier Haaland.
- Jeg knipset noen bilder med telefonen min uten at noen reagerte, men da jeg begynte å ta bilder inn i den ene bilen, ble sjåføren morsk. Han kastet seg inn og dekket over mest mulig så vi ikke fikk frem noen detaljer.
Under falsk fane
Kamuflasjen gjør det nærmest umulig å se hva slags biler det dreier seg om, men den kamuflerte logoen kan antyde at det er Renault.
De tyske GG-skiltene avslører imidlertid at bilene er registrert i Gross-Gerau som blant annet omfatter Rüsselsheim – Opels hjemby.
Dermed kan vi resonnere oss frem til at de to bilene på vei til Norge er en Opel Insignia og en Meriva. Og spionbilder fra Automedia bekrefter våre antagelser.
Insignia
Dagens Insignia kom på markedet i 2008, så det er på høy tid med et generasjonsskifte. Nå som både Corsa og Astra er kommet i helt nye utgaver, er det sannsynlig at Insignia står for tur – trolig kommer neste generasjon i løpet av 2017.
Ifølge OFV ble det registrert 601 nye Insignia i 2015, et beskjedent antall sammenlignet med konkurrenter som Passat (3207), Mondeo (2549) og Avensis (1620).
Du kan lese mer om neste generasjon Insignia i vår omtale fra sist høst.
Ny Meriva
Den andre kamuflerte bilen er neste generasjon Meriva. Denne er heller ingen big hit i Norge – i hele 2015 ble det registrert 65 nye Meriva.
Som vi ser er de spesielle dørene med manglene B-stolpe og speilvendt hengsling foran / bak på dagens modell, fjernet på nykommeren. Det er nok et resultat av at dagens løsning har fått en blandet mottagelse.
Vi kan anta at nye Meriva får designtrekk fra nye Astra, og det vil nok også gjelde Insignia som i tillegg vil være inspirert av konseptbilen Opel Monza fra Frankfurt i 2013.
Ingeniører og testsjåfører utsetter prototypene for tøffe tester, og derfor hender det at de trenger assistanse for å komme seg «hjem» etter en dag på testbanen – slik tilfellet er her.