-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Norges mest solgte
Oppdatert Golf neste år
Den er Norges suverent mest solgte bilmodell gjennom tidene. Neste år får den et ansiktsløft. Hva så?
Bare i vårt årtusen er det registrert tett på 155.000 nye Golf på norske skilter, noe som gjør den til Norges mest solgte. Den har også i lange perioder toppet salgsstatistikken i Europa.
Men de siste to årene – etter generasjonsskiftet – har Golf-salget stupt i Norge. Årsaken er selvsagt at nordmenn vil ha elbiler, og da hjelper det lite at nye Golf – den åttende i rekken – leveres som ladbar hybrid.
Evolusjon
Dette kommer ikke til å endre seg når bilen får en facelift og tekniske oppdateringer neste år. Sannsynligvis kommer den ikke til Norge i det hele tatt, for Harald A. Møller har besluttet at Volkswagen (med unntak av varebiler) blir et rent elbil-merke fra 2024.
Men Norge ligger noen år foran resten av verden med hensyn til kjøp av elbiler, så det er fortsatt mange markeder som ønsker seg en ny Golf med hybrid eller fossil drivlinje.
Vår illustratør har laget en rendering av hvordan han ser for seg en oppdatert Golf, og i kjent stil er det ikke snakk om drastisk designendring. Volkswagen går som vanlig forsiktig frem når de fornyer sine viktige volumselgere.
Kosmetikk
Eksteriørt vil trolig endringene begrense seg til nye støtfangere og nye lykter med inspirasjon fra ID-modellene i begge ender. Større luftinntak skal gi bilen et friskere preg.
Våre fotografer har også fått en titt på innsiden av prototyper som er ute på testkjøring, og de rapporterer om større berøringsskjerm for infotainment-systemet, men dette vil trolig avhenge av hvilket utstyrsnivå man velger.
Med hensyn til drivlinjer blir utvalget trolig som i dagens Golf med milde og ladbare hybrider. Volkswagen skal bli et rent elbilmerke fra 2033, så det skjer lite utvikling på fossilfronten.
Selv om det ikke foreligger planer om en ny elbil basert på Golf VIII har Volkswagen antydet at Golf-navnet er for godt til å forsvinne når dagens modell fases ut om 4-6 år. Dermed kan en ID.Golf være aktuell som deres minste modell i fremtiden.