-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Oslo Motor Show
Rekordbil møtte rekordfly
Et ytterst sjeldent møte innleder Oslo Motor Show på Lillestrøm: 290 km-rekordbilen Wisconsin Special 1922 fyrte opp på Kjeller med landets eldste luftdyktige fly som tilskuer.
Med hjelp av litt startgass fyrer alle sylindrene i det symfoniske orkesteret av en Wisconsin flymotor ute på flyplassen på Kjeller. Og hva befinner seg rett ved? Jo, landets eldste flyvedyktige, en DH.60 De Havilland fra 1928. B
Samme flyet ble lisensprodusert i 10 eksemplarer på Kjeller, men ingen av dem overlevde historien. Så flyet klubben på Kjeller har restaurert er hentet hjem som vrak fra Australia hvor det i 1930 satte rekord i å fly raskest fra Sydney til Perth.
Utstyrt med seks sylindre, 13,7 liters volum og 250 hk i et tilpasset Fiat-chassis satset trønderen Sigurd (Sig) Haugdahl alt det han mente bilen var god for, og la i 1922 bak tre mile på ett minutt på Daytona Beach. Med 290 km/t var verdensrekorden at faktum, og Haugdahl skrev seg inn i bilhistorien for alltid.
Og ikke nok med at bilen har overlevd de neste hundre årene, men nå står den på Oslo Motor Show takket være omfattende detektivarbeid fra lakk-kunstner Ivar Åsland og med Amcar som sponsor. Bilen eies av bilsamler Heinz Backmann i Sveits, og på bildene er det han som kjører.
Sigaren er der fordi Sigurd Haugdahl gjerne kjørte med en utent sigar i munnen, og historien skal ha det til at han etter løpene tente sigaren i stikkflammene fra de korte eksosrørene.
Oslo Motor Show åpner fredag morgen og varer gjennom hele helgen. Fjorårets besøksrekord på 46.200 kan stå for fall i det mest omfattende og innholdsrike motorshowet noensinne i Norge.