-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kommer med to modeller i 2024
Polestar ser framover
Polestars flagging av fremtiden på Oslo Motor Show speiler et selskap som, tross motvind, satser offensivt mot et håp om bedre tider.
Polestar eksponerer seg som et premium bilmerke verdig på Oslo Motor Show med hvite gulv, hvite vegger og lekkert overlys ingen andre utstillere under showet på Lillestrøm matcher.
Lite vitner om trange tider for nye biler i Norge når Polestar hinter mot en fremtid som inneholder mer enn en oppgradert variant av Polestar 2 med bedre rekkevidde og raskere landsveislading.
Polestar valgte OMS til bred presentasjon av Polestar 3. Bilen, som skal bygges over samme tekniske lest som Volvos kommende EX90 og som Polestar omtaler som en mer sportslig variant av Volvoen, har i noen tid vært på plass i Polestars sju showrom landet rundt. Produksjonsstart i første kvartal neste år og kundeklar i andre kvartal.
Før Polestar 5, og ikke langt unna samtidig med Polestar 3, vil Polestar 4 være på plass.
Alle blir firehjulsdrevne med inntil 517 hk og 4,7 sekunder til 100 for den raskeste. Pris fra 825.050 kroner med 489 hk, mens Polestar 3 med performance pack koster 70.000 kroner mer. Bilen trekker tilhenger inntil 2.200 kg og lider ikke under Volvos toppfartbegrensning på 180 km/t for dem det måtte være viktig for.
Med til Norge har Polestar også tatt med konseptet Precept, det store, firedørs GT-konseptet som blir til Polestar 5 i 2025, 872 hk og direkte konkurrent til Tesla Model S. Men der konseptet står med bakdører som åpner bakover og videospeil, var bilen som debuterte på Goodwood Festival of Speed i sommer mer tradisjonell med konvensjonelle dører og vanlige speil.
Men før Polestar 5 er på plass, og ikke langt unna samtidig med Polestar 3, dukker Polestar 4 opp, en 4,84 mer lang SUV, altså i størrelse mellom dagens Polestar 2 og Polestar 3 – og uten bakrute.