-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppgradert Passat
Her er Volkswagen ute og tester oppdaterte modeller av Passat, både sedan og stasjonsvogn.
Modellen, som kom på markedet i 2014, trenger tekniske oppdateringer for å henge med i konkurransen. Vi har allerede fått bekreftet at en ny modell skal på markedet etter sommeren.
Regn ikke med noen dramatiske endringer i eksteriøret – Volkswagen går meget forsiktig frem når de skal fornye sine bestselgere.
Det er kun de «myke» delene som endres – grill og støtfangere som nå henter inspirasjon fra storebror Arteon.
Men innomhus skjer det mer – infotainment-systemet får trolig en stor 10,5-tommers skjerm, i det minste på mer påkostede utstyrsnivåer.
På motorfronten kan utvalget bli mer begrenset enn hva tilfellet er i dag, men du vil likevel kunne velge mellom alternative diesel- og bensinmotorer.
Nye 1,5-liters turbo bensinmotorer – de samme som benyttes i Golf og T-Roc – vil erstatte dagens 1,4-litere.
Men mest interessant for Norge er den ladbare hybriden. Passat er nest mest solgte VW-modell her i landet etter Golf, og av 2569 nye Passat registrert hittil i år utgjør ifølge OFV den ladbare mer enn to tredeler.
Dagens Passat GTE kombinerer en 1,4-liters bensinmotor på 154 hk med en elmotor på 114 hk.
Trolig blir den samme løsningen med videre, men en viktig endring er at neste generasjon Passat GTE får vesentlig lengre rekkevidde enn dagens takket være en ny, mer effektiv batteripakke 13 kWt.
PS!
Passat vil om kort tid passere 30 millioner biler siden lanseringen av første generasjon i 1973. Dagens er den åttende i rekken.
Passat er dermed Volkswagens nest mest solgte modell gjennom tidene, bak Golf som allerede har passert 35 millioner, men langt foran Bobla som stoppet på 21,5 millioner.