-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er neste Passat: Du får den ikke hos VW-forhandleren
Volkswagen skal lansere en helt ny Passat i løpet av 2023. For første gang er Norges nest mest solgte Volkswagen-modell uaktuell for oss.
Den har vært på markedet siden 1973, og siden lanseringen er det solgt over 100.000 Passat i Norge. En populær modell som kun er slått av Golf i vårt marked. De senere årene er det den ladbare hybriden som har dominert her.
Men når niende generasjon lanseres i løpet av året, står for første gang ikke Norge på Passat-kartet.
Årsaken er selvsagt et Møller er i ferd med å fase ut fossilbiler, i tillegg til at det kommer et elektrisk alternativ gjennom ID.7 som importøren tror vil være attraktiv for oss.
Det har nok også vært heftige diskusjoner hos Volkswagen sentralt om en ny Passat i det hele tatt er liv laga. I en epoke dominert av SUV-er har tidligere volumselgere som Mondeo, Avensis og Insignia blitt tatt av samlebåndet.
Men nye Passat er utviklet sammen med en ny generasjon Superb basert på en oppgradert versjon av den tilårskomne MQB-plattformen (debut i 2012), og dermed har det vært mulig å holde utviklingskostnadene nede.
Niende generasjon Passat skal kun bygges som stasjonsvogn, mens Skoda trolig går for både stasjonsvogn og sedan i nye Superb. Segmentet har langt færre konkurrenter enn tidligere, men du får fortsatt premium-modeller som A4, 3-serie og C-Klasse i tillegg til Peugeot 508.
En strukket akselavstand skal gi Passat enda bedre innvendig komfort og et stort bagasjerom som kan nærme seg 650 liter før setene klappes ned. Den vil få det siste av elektroniske hjelpemidler på så vel komfort- som sikkerhetsfronten, inkludert selvkjøring på nivå 2+ eller 3.
Det skal komme både bensin- og dieselmotorer med mildhybrid-teknolgi som innfrir de strenge utslippskravene i Euro 7, og toppmodellen blir en ladbar hybrid.
Denne vil kombinere en 1,5-liters TSI med elmotor til en samlet effekt på 272 hk. Vi kan regne med elektrisk rekkevidde på cirka 100 km.
Nye Passat og Superb skal begge produseres på en toppmoderne fabrikk i Bratislava, Slovakia.