-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny USA-Passat
Volkswagen USA avduket i går en oppdatert Passat. Det var neppe bilen som interesserte de fremmøtte mest.
Etter avsløringen om manipulering av utslipp i helgen, var det virkelig tøft gjort av Volkswagen å kjøre denne lanseringen som planlagt.
Riktig nok var ikke verken den nye merkesjefen, Herbert Diess, eller sjefen for forskning og utvikling, Heinz-Jakob Neusser til stede ved seansen, selv om de sto på den opprinnelige listen. De hadde vel andre saker å ta fatt i.
Men bilen var det god anledning til å bli nærmere kjent med. Selv om navnet er det samme, er den amerikanske Passat en helt annen bil enn den som selges i Europa. Selvsagt større.
Den er designet for amerikanske smak, og den bygges ved Volkswagens anlegg i Chattanooga, Tennessee.
Facelift
Selv om Volkswagen USA omtaler 2016-modellen som ny, dreier det seg om en lettere facelift på bilen som hadde sin debut på Detroit-utstillingen i 2011.
Litt ny kosmetikk, nye farger og stoffer, nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten. Og for første gang i USA kan den leveres i en sportslig R-Line innpakning.
Mens vi i Europa kan velge og vrake i drivlinjer, selges den amerikanske Passaten med tre alternativer – en 1,8-liters TSI turbo bensinmotor, en 2,0-liter TDI (som nok blir satt på vent inntil videre) og en 3,6-liters VR6 – sistnevnte med 280 hk, og alle med DSG automatgir som standard.
Rimeligste Passet i USA koster 22.440 dollar mens innstegsprisen i Norge er kr 340.600.
Sjekk data og norske priser på Passat
Her kan du lese om vår favoritt blant Passat-modellene