-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ny USA-Passat
Volkswagen USA avduket i går en oppdatert Passat. Det var neppe bilen som interesserte de fremmøtte mest.
Etter avsløringen om manipulering av utslipp i helgen, var det virkelig tøft gjort av Volkswagen å kjøre denne lanseringen som planlagt.
Riktig nok var ikke verken den nye merkesjefen, Herbert Diess, eller sjefen for forskning og utvikling, Heinz-Jakob Neusser til stede ved seansen, selv om de sto på den opprinnelige listen. De hadde vel andre saker å ta fatt i.
Men bilen var det god anledning til å bli nærmere kjent med. Selv om navnet er det samme, er den amerikanske Passat en helt annen bil enn den som selges i Europa. Selvsagt større.
Den er designet for amerikanske smak, og den bygges ved Volkswagens anlegg i Chattanooga, Tennessee.
Facelift
Selv om Volkswagen USA omtaler 2016-modellen som ny, dreier det seg om en lettere facelift på bilen som hadde sin debut på Detroit-utstillingen i 2011.
Litt ny kosmetikk, nye farger og stoffer, nytt utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten. Og for første gang i USA kan den leveres i en sportslig R-Line innpakning.
Mens vi i Europa kan velge og vrake i drivlinjer, selges den amerikanske Passaten med tre alternativer – en 1,8-liters TSI turbo bensinmotor, en 2,0-liter TDI (som nok blir satt på vent inntil videre) og en 3,6-liters VR6 – sistnevnte med 280 hk, og alle med DSG automatgir som standard.
Rimeligste Passet i USA koster 22.440 dollar mens innstegsprisen i Norge er kr 340.600.