-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Røper fremtidsplaner
Peugeot blir helelektrisk
I løpet av to år vil Peugeot lansere fem elektriske modeller.
Peugeot la denne uken frem sine planer for elektrifisering de nærmeste årene. Det er gode nyheter for den norske importøren, Bertel O. Steen og deres forhandlere.
– Peugeot har presentert en offensiv plan for de neste to årene. Noen av disse bilene er ikke så langt unna, og vi gleder oss spesielt til E-3008 og E-5008! Vi kjenner disse bilene i dag som romslige familiefavoritter, og vi ser veldig frem til å lansere disse som elektriske modeller med rekkevidder opp mot 700 kilometer, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.
Planen er slik:
- I 2023 vil alle Peugeot-modeller bli elektrifisert
- I 2025 vil alle Peugeot-modeller finnes i en elektrisk versjon
- I 2030 vil alle Peugeot-modeller solgt i Europa være elektriske
Prosjektet heter E-LION PROJECT, Peugeots vei mot kun helelektriske biler. Prosjektet er en grunnleggende filosofi, og er en tilnærming basert på fem E’er:
1. Ecosystem: produkter og tjenester basert på STLA teknologi
2. Experience: en total kundeopplevelse basert på alle tilgjengelige tjenester
3. Electric: et komplett produktutvalg som er 100 prosent elektrisk i 2025
4. Efficiency: maksimal ytelse og lavest mulig forbruk (12,5 kWt/100 km for e-208)
5. Environment: en forpliktelse om å være karbonnøytrale i 2038
Fem nye elbiler de neste to årene
Dette er E-308, E-308 SW, E-408, E-3008 og E-5008.
E-3008 vil bli vist i sin helhet i andre halvår 2023. Denne vil komme med tre motorvarianter, inkludert en modell med to motorer og firehjulsdrift.
E-3008 vil bli den første bilen som lanseres på en av de nye plattformene til Stellantis, STLA-medium. Det finnes fire plattformer tilpasset ulike modeller fra konsernet:
- STLA-small
- STLA-medium
- STLA-large
- STLA-frame
Rekkevidden på E-3008 vil strekke seg mot 700 kilometer.
E-5008 vil lanseres kort tid etter E-3008.
Peugeots design for elektriske biler baserer seg på nye teknologiske plattformer fra Stellantis.
Dette gir muligheter for nye proposjoner og økt fleksibilitet, et helt nytt designspråk, samt nyutviklet interiør med tanke på både plass og funksjoner. I tillegg tillater plattformene ny styreteknologi som Hypersquare "drive by wire", vist på Peugeot Inception, hvor bilen kan styres uten ratt.
Stellantis teknologiplattformer, som STLA-brain, bilens datahjerne, STLA-smartcockpit, koblingen mellom deg og bilen, og STLA-autodrive, fremtidens selvkjøring, vil gjøre Peugeot til en total teknologisk opplevelse.
Samarbeidet med verdensledende aktører som Amazon og Foxconn sikrer at teknologien leveres på høyeste nivå.
Lengre levetid for elbiler
Peugeot regner med at en elbil vil ha en mye lengre levetid i fremtiden – opptil 20-25 år. Det vil bli mulig å resirkulere og pusse opp enkelte deler av bilen for lengst mulig levetid.
Det skal for eksempel være enkelt å erstatte setetrekk og andre overflater slik bilen kan oppleves som ny når den skifter eier.