-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Peugeot på nye jaktmarker
Her er beviset – Peugeot er i ferd med å klargjøre en sportslig coupé basert på konseptbilen 308 RC-Z.
Det var på Frankfurt-utstillingen i 2007 at Peugeot presenterte konseptbilen RC-Z som raskt ble betegnet som en fransk TT-kloning. Årsaken var et utseende som hadde mye til felles med den karakteristiske første generasjon Audi TT.
Men dette var langt fra første gang Peugeot viste sportslige småbiler – allerede i Genève i 2002 brukte de RC-betegnelsen i kombinasjon med kortfargene spar og ruter, på to små åpenbaringer som kollega Stein Pettersen i BIL har vært så heldig å få prøvekjøre på bane for et par år siden.
Les om Vår drømmedag på testbanen
Les mer i Tvilling-konsept fra Peugeot
Nå kan vi avsløre at Peugeot er i ferd med å realisere den kompakte sportsbilen, og med årets suksess på Le Mans bør de jo smi mens jernet er varmt. Kanskje får vi se en ferdig produksjonsbil allerede på Frankfurt-utstillingen i september, men produksjonen er neppe i gang før tidlig i 2010.
Konseptbilen var utstyrt med en kompakt 1,6-liters bensinmotor med 218 hk (basert på 1,6-literen som brukes av Peugeot og Mini). Men vi kan nok regne med at Peugeot også vil tilby spreke dieselutgaver – det er jo blitt stuerent selv i sportsbiler i dag.
Det er tydelig at PSA-søsknene Peugeot og Citroën nå er i ferd med å posisjonere seg i hver sin nisje, for mens Peugeot satser sportslig med Le Mans og RC-Z, går Citroën i mer luksuriøs retning med sine kommende DS-modeller.