-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Peugeot på nye jaktmarker
Her er beviset – Peugeot er i ferd med å klargjøre en sportslig coupé basert på konseptbilen 308 RC-Z.
Det var på Frankfurt-utstillingen i 2007 at Peugeot presenterte konseptbilen RC-Z som raskt ble betegnet som en fransk TT-kloning. Årsaken var et utseende som hadde mye til felles med den karakteristiske første generasjon Audi TT.
Men dette var langt fra første gang Peugeot viste sportslige småbiler – allerede i Genève i 2002 brukte de RC-betegnelsen i kombinasjon med kortfargene spar og ruter, på to små åpenbaringer som kollega Stein Pettersen i BIL har vært så heldig å få prøvekjøre på bane for et par år siden.
Les om Vår drømmedag på testbanen
Les mer i Tvilling-konsept fra Peugeot
Nå kan vi avsløre at Peugeot er i ferd med å realisere den kompakte sportsbilen, og med årets suksess på Le Mans bør de jo smi mens jernet er varmt. Kanskje får vi se en ferdig produksjonsbil allerede på Frankfurt-utstillingen i september, men produksjonen er neppe i gang før tidlig i 2010.
Konseptbilen var utstyrt med en kompakt 1,6-liters bensinmotor med 218 hk (basert på 1,6-literen som brukes av Peugeot og Mini). Men vi kan nok regne med at Peugeot også vil tilby spreke dieselutgaver – det er jo blitt stuerent selv i sportsbiler i dag.
Det er tydelig at PSA-søsknene Peugeot og Citroën nå er i ferd med å posisjonere seg i hver sin nisje, for mens Peugeot satser sportslig med Le Mans og RC-Z, går Citroën i mer luksuriøs retning med sine kommende DS-modeller.