-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tesla utfordrer Porsche
Her er dagsferske bilder av en Tesla Model S på Nordsløyfa. Bilens oppdrag
Tesla har så vidt meg bekjent aldri gjort noen offisielle rekordforsøk på Nordsløyfa, men nå som Porsche har vært der og satt rekord for firedørs elbiler i produksjonsdrakt, har Elon Musk fått vann på mølla.
Taycan kjørte nylig en runde på 7 minutter og 42 sekunder – en tid som er på høyde med biler som Porsches egen Panamera Turbo (7:38) og BMW M5 (7:38,92).
Selv om Tesla aldri har satt noen egne tider rundt den 20,6 km krevende banen har Tesla-eiere som har vært der indikert at med en profesjonell testfører vil det være mulig for en Model S å sette rundetider på under ni minutter. Derfra til 7:42 er det et hav av tid.
Selv om en Tesla Model S Performance og en Taycan Turbo S har ganske like ytelser på papiret, setter jeg mine odds på Porschen som trolig kan holde vesentlig høyere tempo på banen med de mange krevende svingene.
Nå omtales Teslaen som en prototyp på en kommende Model S med tilnavnet Plaid som Tesla hevder skal bli «den raskeste firedørsbilen på planeten», så kanskje den varter opp med noen overraskelser?
I følge en fersk Tweet fra Musk har den allerede satt den raskeste tid som noensinne er notert for en firedørs modell rundt Laguna Seca, en bane som er vesentlig kortere enn Nordsløyfa.
Nå ser det ut til at Tesla skal delta på en såkalt industridag som er forbeholdt bilprodusenter og lukket for private, og på slike dager får man ikke gjøre rekordforsøk siden det er stor trafikk og mange ulike typer kjøretøy på banen samtidig.
Vi venter i spenning på nye Tweets fra Musk.
PS!
Etter at dagens testing var over fikk våre fotografer tatt noen nye bilder av Tesla Model S P100D+ testbilen da den ble dekket til for transport tilbake til garasjen. Legg merke til de velbrukte dekkene av typen Michelin Cup R. De forteller også at en av sjåførene var Thomas Rutsch – en profesjonell racerfører som kjenner banen svært godt.
Tesla Model S | Taycan Turbo S | |
Effekt kW | 568 | 560 |
Effekt hk | 772 | 761 |
Moment Nm | 990 | 1050 |
Aks. 0-100 | 2,6 | 2,8 |
Toppfart | 250 | 260 |
Pris | Kr 955.220 | Kr 1.598.000 |