-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Seat Toledo: Ikke som alle andre
Seat satser for fullt i Norge. Den splitter nye Toledo skal være blikkfanget. En bil som er annerledes. Sportslig og funksjonell med masse plass. Dette blir neppe bilen du ser på hvert gatehjørne.
Først publisert i BIL 10 - 2004.
Seat skal ikke lage kjedelige biler. Det skal være biler med sportslig, sydlig temperament og det er ikke uten grunn at Seat i dag er en del av Audi-divisjonen innen VWkonsernet.
Toledo er en romslig familiebil med særlig god komfort i baksetet og med 500 liters bagasjerom. Kjørestilen er sportslig og sittekomforten er ikke som i mange andre flerbruksbiler. Mens man i mange andre biler setter seg inn i bilen – setter man seg i Seat Toledo ned i sportslige seter. Dermed blir det en sportslig kjørestil og det er tydelig at det er et tett samarbeid mellom Audi og Seat når det gjelder form og funksjon.
Klar på nyåret
Seat skifter ut alle modeller. Sammenlignet med tidligere Toledo er det bare én ting som er beholdt – navnet. Den nye bilen kommer med to bensinmotorer og to meget spennende dieselmotorer. Alle motorer finnes også i Seat Altea og Seat forventer seg meget av Toledo med diesel på enten 105 og 140 HK.
I januar eller tidlig februar neste år lanseres Toledo i Norge. I tillegg til dagens i Kristiansand, Ski, Stavanger og Fredrikstad skal det komme forhandlere i Oslo, Bergen og Trondheim. Seat skal ikke selv drive med detaljsalg av biler, og mener det er mulig å betjene det norske markedet fra Sverige. Møllergruppen skal drive salg og distribusjon av deler. Seat er jo en del av VW-gruppen.
Signalbil
Seat hevder at den nye Toledo skal trekke helt nye kunder til Seat. Mens den gamle Toledo har vært en bil uten særpreg og image, skal den nye være for unge, aktive mennesker som gjerne skiller seg litt ut. Konkurrenter er Toyota Corolla Verso, Renault Mègane Scenic og Peugeot 307 SW. Men sammenlignes bilens innvendige plass er det like naturlig å vurdere bilen mot Renault Laguna som med Renault Mègane. Dog vil ikke Toledo komme som 7-seter med tre seterekker.
Det er lagt stor vekt på sikkerhet. Når bilen begynner å rulle låses alle dører automatisk. Men systemet krever at når man senere skal åpne døren – må man trekke i døråpneren to ganger. Først må man oppheve låsesystemet og deretter åpnes døren. Ingeniørene ved Seat hevder at slik må det bare bli om man vil ha et sikkert system der dørene låses automatisk når bilen begynner å rulle.
Lengde: 445,8 cm. Bredde: 176,8 cm. Høyde: 157,2 cm. Akselavstand: 257,8 cm. Bagasjevolum: 500 liter. Tankvolum: 55 liter.
Lanseres i Norge i januar/februar 2005. Priser er ikke klare.