-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Seat Toledo: Ikke som alle andre
Seat satser for fullt i Norge. Den splitter nye Toledo skal være blikkfanget. En bil som er annerledes. Sportslig og funksjonell med masse plass. Dette blir neppe bilen du ser på hvert gatehjørne.


Toledo
Toledo
Først publisert i BIL 10 - 2004.
Seat skal ikke lage kjedelige biler. Det skal være biler med sportslig, sydlig temperament og det er ikke uten grunn at Seat i dag er en del av Audi-divisjonen innen VWkonsernet.
Toledo er en romslig familiebil med særlig god komfort i baksetet og med 500 liters bagasjerom. Kjørestilen er sportslig og sittekomforten er ikke som i mange andre flerbruksbiler. Mens man i mange andre biler setter seg inn i bilen – setter man seg i Seat Toledo ned i sportslige seter. Dermed blir det en sportslig kjørestil og det er tydelig at det er et tett samarbeid mellom Audi og Seat når det gjelder form og funksjon.
Klar på nyåret
Seat skifter ut alle modeller. Sammenlignet med tidligere Toledo er det bare én ting som er beholdt – navnet. Den nye bilen kommer med to bensinmotorer og to meget spennende dieselmotorer. Alle motorer finnes også i Seat Altea og Seat forventer seg meget av Toledo med diesel på enten 105 og 140 HK.
I januar eller tidlig februar neste år lanseres Toledo i Norge. I tillegg til dagens i Kristiansand, Ski, Stavanger og Fredrikstad skal det komme forhandlere i Oslo, Bergen og Trondheim. Seat skal ikke selv drive med detaljsalg av biler, og mener det er mulig å betjene det norske markedet fra Sverige. Møllergruppen skal drive salg og distribusjon av deler. Seat er jo en del av VW-gruppen.
Signalbil
Seat hevder at den nye Toledo skal trekke helt nye kunder til Seat. Mens den gamle Toledo har vært en bil uten særpreg og image, skal den nye være for unge, aktive mennesker som gjerne skiller seg litt ut. Konkurrenter er Toyota Corolla Verso, Renault Mègane Scenic og Peugeot 307 SW. Men sammenlignes bilens innvendige plass er det like naturlig å vurdere bilen mot Renault Laguna som med Renault Mègane. Dog vil ikke Toledo komme som 7-seter med tre seterekker.
Det er lagt stor vekt på sikkerhet. Når bilen begynner å rulle låses alle dører automatisk. Men systemet krever at når man senere skal åpne døren – må man trekke i døråpneren to ganger. Først må man oppheve låsesystemet og deretter åpnes døren. Ingeniørene ved Seat hevder at slik må det bare bli om man vil ha et sikkert system der dørene låses automatisk når bilen begynner å rulle.
Lengde: 445,8 cm. Bredde: 176,8 cm. Høyde: 157,2 cm. Akselavstand: 257,8 cm. Bagasjevolum: 500 liter. Tankvolum: 55 liter.
Lanseres i Norge i januar/februar 2005. Priser er ikke klare.