-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Suzuki-suksess
Småbilen Swift er kanskje den beste bilen fra Suzuki noensinne.
![Suzuki-suksess](https://image.bilnorge.no/359180.webp?imageId=359180&width=960&height=664&format=jpg)
Først publisert i BIL 11 - 2005.
Både design, kjøreegenskaper og ikke minst støynivå går utenpå det meste som hittil har rullet ut fra Suzuki. For 200.000 kroner får du en snerten småbil som ikke mangler mye. I tillegg leveres den med firehjulstrekk som standard – i god Suzuki-tradisjon.
Der du tidligere kunne mistenke at det satt en brølende bavian i brunst under panseret hver gang du ga gass, er det forbausende stille og harmonisk i Swift. Maskineriet i bilen er riktignok en turtallsvilling rakker. Det understrekes av at andregearet ikke er tømt før du når 100 km/t. Litt mer kraft i det lavere sjiktet neste gang, takk!
Stor takhøyde gir en solid romfølelse og du kan trygt beholde flosshatten på uten å risikerer bulker i hodepryden. Det er rimelig greit å finne en behagelig kjørestilling. Men teleskopinnstilling av rattet hadde likevel vært kjekt å ha.
Den nøkkelløse sentrallåsen er fiffige greier. Her har Suzuki forsøkt å ta etter langt dyrere biler. Og lykkes sånn delvis. Et trykk på dørhåndtaket og du kan stige inn, vri rundt boksåpneren på rattstammen og kjøre av gårde. Problemet er bare at du må innom førerdøren for å åpne bilen.
Understellet heller mot det litt sportslige og duver ikke akkurat over veiskjøtene. Men når vi snakker om mest mulig bil for minst mulig penger spiller Suzuki Swift i de øverste divisjonene.
Suzuki Swift:
Pris: kr 199.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1328 ccm. 67 kW (91 hk) v/5800 o/min. 116 Nm v/4200 o/min.
Mål og vekt: LxBxH 369 x 169 x 150 cm. Akselavstand: 238 cm. Egenvekt m/fører: 1065 kg. Tillatt totalvekt: 1485 kg.
Dekk: 165/70R14.
Bagasjerom: 213 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter
Aks. 0 - 100 km/t: 11,0 sek.
Toppfart: 175 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,62 l/mil
CO2-utslipp: 152 g/km
(Tekniske data er basert på bil med forhjulsdrift)