-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota Yaris Verso 1.3 Aut
Lettkjørt og rommelig, Yaris Verso med automatgear er den ideelle shoppingbilen.
Først publisert i BIL 10 - 2003.
Noen mener Verso-utgaven av Yaris bare med stor velvilje kan sies å ha utseendet med seg. Det er imidlertid en tungtveiende praktisk fordel ved å kjøre rundt med den pussige bakparten: 185 liter større bagasjeplass enn i den vanlige Yaris. Og det skal heller ikke glemmes at Yaris Verso, med en lett modifikasjon på bakluka, er så stor at den godkjennes på grønne skilter når du klarer deg med to seter. Da rommer lasterommet hele 2160 liter.
Motoren imponerer, i kombinasjon med automatgearet gir den fin respons, og vi lurer umiddelbart på om vi har fått feil prøvebil – at det skjuler seg en 1,5-liter under panseret. Men misforstå ikke; dette er ingen racerbil, men som en bruksbil i det daglige er det absolutt ikke behov for mer enn de 84 hestene som 1,3-literen produserer.
Automatgearkassen jobber behagelig, med myk veksling mellom gearene. To detaljer setter vi likevel på listen over ønskede forbedringer: Det er ingen indikasjon ved instrumentpanelet om hvilket gear som ligger inne. Når du har behov for å sjekke hvilket gear du legger inn, må du kaste blikket ned på gearspaken mellom setene. Dessuten, når man går ut av automatmodus er det et langt sprang fra Drive til 2. Det betyr at det bare er i lave hastigheter det er mulig å bremse med motoren, vi hadde gjerne sett at det lå inne en manuell valgmulighet også i tredjegear.
Fjæringen ligger nærmere den myke enden av skalaen enn den faste, og samtidig har Toyota gjort en fin jobb med hjulopphenget slik at det kamuflerer godt at Yaris har kort akselavstand.
Yaris Verso 1.3 Aut.:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1299 ccm. Effekt: 62 kW (84 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 122 Nm v/4400 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 4A.
Dekk: 175/65R14.
Mål: Lengde: 388,0 cm. Bredde: 169,0 cm. Høyde: 171,5 cm. Akselavstand: 250,0 cm. Sporvidde f/b: 144,0/142,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1090 kg. Tillatt totalvekt: 1530 kg. Maks vogntogvekt: 2430 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 390 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 – 100: 13,9 sek
Toppfart: 155 km/t
Forbruk bykjøring: 0,89 l/mil
Forbruk landevei: 0,58 l/mil
Forbruk snitt: 0,69 l/mil
CO2-utslipp: 165 g/km
Pris: kr. 199.000,-
Forbruk i følge 99/100/EU.