-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Racerbil for gata
Dallara er meget godt kjent og anerkjent i motorsportkretser. Nå skal de lage sin egen gatebil.
Siden tidlig på 1970-tallet har Dallara designet og bygget racerbiler av alle slag, inkludert Formel 1 og Indycar. Trolig er selskapet verdens største produsent av biler til "åpen-hjul racing".
De har også bidratt med ekspertise til utvikling av sportsbiler som Alfa Romeo 4C og KTM X-Bow.
Grunnlegger Giampaolo Dallara har bakgrunn fra blant annet Ferrari, Maserati og Lamborghini, og var blant de første ingeniører som tok i bruk vindtunneler.
Som ganske ung hadde han ansvaret for det revolusjonerende chassiset til Miura og flere andre klassikere.
Noen volumselger blir dette ikke, det snakkes om rundt hundre biler i året. Den får en midtstilt motor, trolig en 2,3-liter fra en av de store produsentene (Fords Mustang-motor?) med rundt 400 hester.
Det høres kanskje ikke imponerende ut, men når jeg legger til at bilen får en vekt på rundt 800 kg skjønner du kanskje at det kan bli heftig nok. I tillegg til ekstrem aerodynamikk med store luftinntak i front, en gedigen bakvinge og en markant diffuser.
Utseendemessig kan bilen minne om en prototyp for Le Mans, og den vil være en konkurrent til gatelovlige racerbiler fra for eksempel Noble, Lotus og Radical.
Bilen ser ut til å være helt åpen med en glasskuppel som eneste beskyttelse mot vær og vind.
Glem luksus og komfort, her er det viktigste å ta seg raskt rundt en racerbane.
– Jeg er ofte spurt hvorfor jeg ikke har laget en Dallara sportsbil for veien, sa den 77 år gamle ingeniøren til Car Magazine da de intervjuet ham i 2014.
– Årsaken har vært mangel på både penger og tid. Men nå er jeg klar til å utvikle en lett toseter som skal bære mitt navn, sa han.
Planen er å få bilen på veien i løpet av 2017, og våre kilder antyder en pris på rundt 80.000 euro.