-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Renderinger og spionbilder
Velkjent betegnelse i helt ny form
Når neste generasjon Scenic debuterer kan den bli mer aktuell enn noen av forgjengerne.
Megane Scenic var en av de første flerbruksbilene på markedet for snart 30 år siden. Nisjen har mer eller mindre tørket ut og blitt erstattet av SUV-er, men Renault tar nå grep som kan gjøre modellen mer populære enn noen av sine forgjengere. I alle fall på det norske markedet.
Nye Scenic får nemlig E-Tech som tilleggsbetegnelse og skal kun bygges som elbil. Designmessig blir den også elegant når den omformes til en crossover, men det betyr ikke at den mister de praktiske egenskapene som har preget Scenic gjennom fem generasjoner.
Vi fikk en forsmak på hva vi har i vente gjennom Scenic Vision i fjor.
Konseptet var utstyrt med batteri samt en hydrogendrevet rekkeviddeforlenger, men den teknologien er foreløpig ikke gryteklar, så nye Scenic blir en vanlig batterielektrisk bil.
Bilen skal bygges på alliansens CMF-EV arkitektur som også ligger under Megane E-Tech og Nissan Ariya. Trolig vil Scenic som Ariya tilbys med drift på både to og fire hjul og enten en eller to motorer.
Med stor batteripakke på 90 kWt har Ariya en WLTP-rekkevidde på 460 km, og vi regner med at toppmodellen av Scenic vil tilbys med en tilsvarende løsning og motoreffekt på over 300 hestekrefter.
Innendørs vil Scenic få tilsvarende OpenR digital cockpit som Megane E-Tech med 12,3-tommers digitalt instrumentpanel og en vertikal 12-tommers berøringsskjerm for infotainment-systemet.
Tro mot den originale Scenic-oppskriften vil nye Scenic fokusere på et praktisk og fleksibelt interiør med smarte oppbevaringsløsninger og en familievennlig atmosfære.
Vår illustratør har laget renderinger i flere farger av hvordan han ser for seg at bilen vil se ut når den kommer i produksjon.
(saken fortsetter)
Dessverre for de mest barnerike familier kommer det ingen strukket versjon med syv seter, men en familie på fem vil ha godt med plass.
Nye Scenic E-Tech skal inn i en nisje hvor det er tøff konkurranse med blant annet modeller som Volkswagen ID.4, Hyundai Ionic 5, Ford Mustang Mach-E og Tesla Model Y.
Lanseringen er planlagt for 2024, og den godt maskerte prototypen på bildene er den første våre fotografer har observert på åpen vei.