-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rolls går i svart
Rolls-Royce viste seg som Ganske gærne på Goodwood i år. De lanserte to Black Badge-versjoner.
For skikkelige Rolls-kjennere er vel ikke dette noen nyhet.
«Alle» vet at i 1933 skiftet bokstavene i emblemet, øverst på den umiskjennelige grillen, farge fra rødt til svart.
«Alle» vet jo også at det var et tegn på sorg. Sir Henry Royce døde det året, 70 år gammel.
Den første setningen var korrekt, den siste er populær overtro.
Det var Royce selv som hadde hørt på kundene som klaget over at rødfargen ofte kolliderte med fargene på spesialkarosseriene disse bilene var utstyrt med. Så i god tid før han døde bestemte sjefen at bokstavene skulle få svart («mer estetisk»), og ikke rød, emalje.
Black Badge
Men på Goodwoods Festival of Speed for noen uker siden, dro dagens Rolls-Royce den enda lenger.
To biler derfra, en Wraith og en Ghost ble tatt opp bakken der (såkalt bakkeløp!) i en helt ny utgave de kalte Black Badge.
«Vi vet at det å kjøre en Rolls-Royce er en øvelse i å bli sett», sier de hos denne BMW-eide produsenten, «men det betyr ikke nødvendigvis at du må rope høyt ved hjelp av krom og flashy hjul.»
Og her skal jeg si de viser i praksis det de preker. Utvendig har begge bilene fått den samme behandlingen:
Grill og 21 tommers hjulene har fått lag på lag med lakk og farge og polering og gniing noe som har resultert i «det mørkeste og mest intense svarte som noen gang har vært sett på en bil».
Gjennomført
Til og med Spirit of Ecstasy – grilldama – har fått et velkomment preg av Afro!
Begge bilene har også fått et svart preg over interiøret, og begge er trimmet i motoravdelingen og har modifiserte chassiser – bakkekjøringen der skal nemlig gi inntrykk av bilsport.
Rolls-Royce sier ikke noe om hvorvidt det svarte temaet, eller de tekniske modifikasjonene, skal bli repetert. Men det er ingen grunn til å presisere noe i den retning.
Hos Rolls kan du i realiteten få akkurat det du måtte ønske.