-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Russisk prestisje
Russer på Hydrogen
NAMI, det russiske forskningsinstituttet som har jobbet med biler siden 1920-tallet, har nettopp sluppet informasjoner om sin nyeste hydrogenbil.
Det er wanna-be Rolls-Royce merket Aurus som har vært brukt til denne innsatsen. Sikkert fordi det er så god plass her, for store åtte liters hydrogentanker og solid brenselcelle tar plass. I tillegg skal tre elmotorer plasseres.
En driver forhjulene og to bakhjulene – de gir 250 kW hver, til sammen blir dette tilsvarende 1020 hestekrefter for den store bilen.
Fire sekunder til 100 er kanskje raskere enn de som sitter om bord føler seg komfortable med?
De tre tankene som til sammen rommer 8 kg hydrogen med 700 bar vil kunne gi bilen en rekkevidde på 870 km.
Systemet er bygget på en 800 V arkitektur og batteriene som holdes oppladet fra brenselcellene er på 100 kWt.
NAMI sier at den er full av moderne sjåførstøttesystemer og har et skikkelig torque vectoring program.
Prosjektet har sin opprinnelse i planer fra 2023 som snakker om hydrogen/hybride biler som skal produseres i 7500 eksemplarer.
Heldigvis har NAMI også lagt ved en video som blant annet viser bilen under testkjøring på en isbane.
Det er der vi begynner å tvile litt på de avanserte førerstøttesystemene. Ta en titt du også og se om du blir veldig imponert av hvordan testfører og testbil behersker disse forholdene.
Men la oss ikke bruke det mot dem for lenge. Hydrogen-innsatsen virker som den er verdt litt applaus.
Se videoen her: