-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Russisk prestisje
Russer på Hydrogen
NAMI, det russiske forskningsinstituttet som har jobbet med biler siden 1920-tallet, har nettopp sluppet informasjoner om sin nyeste hydrogenbil.
Det er wanna-be Rolls-Royce merket Aurus som har vært brukt til denne innsatsen. Sikkert fordi det er så god plass her, for store åtte liters hydrogentanker og solid brenselcelle tar plass. I tillegg skal tre elmotorer plasseres.
En driver forhjulene og to bakhjulene – de gir 250 kW hver, til sammen blir dette tilsvarende 1020 hestekrefter for den store bilen.
Fire sekunder til 100 er kanskje raskere enn de som sitter om bord føler seg komfortable med?
De tre tankene som til sammen rommer 8 kg hydrogen med 700 bar vil kunne gi bilen en rekkevidde på 870 km.
Systemet er bygget på en 800 V arkitektur og batteriene som holdes oppladet fra brenselcellene er på 100 kWt.
NAMI sier at den er full av moderne sjåførstøttesystemer og har et skikkelig torque vectoring program.
Prosjektet har sin opprinnelse i planer fra 2023 som snakker om hydrogen/hybride biler som skal produseres i 7500 eksemplarer.
Heldigvis har NAMI også lagt ved en video som blant annet viser bilen under testkjøring på en isbane.
Det er der vi begynner å tvile litt på de avanserte førerstøttesystemene. Ta en titt du også og se om du blir veldig imponert av hvordan testfører og testbil behersker disse forholdene.
Men la oss ikke bruke det mot dem for lenge. Hydrogen-innsatsen virker som den er verdt litt applaus.
Se videoen her:
https://vk.com/video-168813977_456239220