-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Russisk prestisje
Russer på Hydrogen
NAMI, det russiske forskningsinstituttet som har jobbet med biler siden 1920-tallet, har nettopp sluppet informasjoner om sin nyeste hydrogenbil.
Det er wanna-be Rolls-Royce merket Aurus som har vært brukt til denne innsatsen. Sikkert fordi det er så god plass her, for store åtte liters hydrogentanker og solid brenselcelle tar plass. I tillegg skal tre elmotorer plasseres.
En driver forhjulene og to bakhjulene – de gir 250 kW hver, til sammen blir dette tilsvarende 1020 hestekrefter for den store bilen.
Fire sekunder til 100 er kanskje raskere enn de som sitter om bord føler seg komfortable med?
De tre tankene som til sammen rommer 8 kg hydrogen med 700 bar vil kunne gi bilen en rekkevidde på 870 km.
Systemet er bygget på en 800 V arkitektur og batteriene som holdes oppladet fra brenselcellene er på 100 kWt.
NAMI sier at den er full av moderne sjåførstøttesystemer og har et skikkelig torque vectoring program.
Prosjektet har sin opprinnelse i planer fra 2023 som snakker om hydrogen/hybride biler som skal produseres i 7500 eksemplarer.
Heldigvis har NAMI også lagt ved en video som blant annet viser bilen under testkjøring på en isbane.
Det er der vi begynner å tvile litt på de avanserte førerstøttesystemene. Ta en titt du også og se om du blir veldig imponert av hvordan testfører og testbil behersker disse forholdene.
Men la oss ikke bruke det mot dem for lenge. Hydrogen-innsatsen virker som den er verdt litt applaus.
Se videoen her: