-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Russisk prestisje
Russer på Hydrogen
NAMI, det russiske forskningsinstituttet som har jobbet med biler siden 1920-tallet, har nettopp sluppet informasjoner om sin nyeste hydrogenbil.
Det er wanna-be Rolls-Royce merket Aurus som har vært brukt til denne innsatsen. Sikkert fordi det er så god plass her, for store åtte liters hydrogentanker og solid brenselcelle tar plass. I tillegg skal tre elmotorer plasseres.
En driver forhjulene og to bakhjulene – de gir 250 kW hver, til sammen blir dette tilsvarende 1020 hestekrefter for den store bilen.
Fire sekunder til 100 er kanskje raskere enn de som sitter om bord føler seg komfortable med?
De tre tankene som til sammen rommer 8 kg hydrogen med 700 bar vil kunne gi bilen en rekkevidde på 870 km.
Systemet er bygget på en 800 V arkitektur og batteriene som holdes oppladet fra brenselcellene er på 100 kWt.
NAMI sier at den er full av moderne sjåførstøttesystemer og har et skikkelig torque vectoring program.
Prosjektet har sin opprinnelse i planer fra 2023 som snakker om hydrogen/hybride biler som skal produseres i 7500 eksemplarer.
Heldigvis har NAMI også lagt ved en video som blant annet viser bilen under testkjøring på en isbane.
Det er der vi begynner å tvile litt på de avanserte førerstøttesystemene. Ta en titt du også og se om du blir veldig imponert av hvordan testfører og testbil behersker disse forholdene.
Men la oss ikke bruke det mot dem for lenge. Hydrogen-innsatsen virker som den er verdt litt applaus.
Se videoen her: