-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Investerer tungt i USA
Nytt VW-merke med egen fabrikk
Volkswagens nye Scout Motors har nå bekreftet planene om en to milliarder dollars fabrikk i Sør-Carolina.
Fabrikken skal ligge noen mil utenfor statens hovedstad, Columbia, og den skal i drift fra 2026. Første produkt ut er en røff elektrisk SUV priset til rundt 40.000 dollar.
Fabrikken skal, når den står ferdig, ha en kapasitet på 200.000 biler i året og vil gi minst 4000 permanente arbeidsplasser.
Bilene under Scout-paraplyen skal være røffe nok til å konkurrere med de barskeste fra Jeep og Land Rover, samt Fords gjenopplivede Bronco, og de skal være inspirert av den klassiske Intenational Harvester Scout som ble bygget i perioden 1960-1985.
Scout-sjef Scott Keogh betegner ikke bilen som en SUV, men som en RUV – Rugged Utility Vehicle. Kort tid etter denne vil det følge en pickup basert på samme oppskrift og plattform.
Volkswagen presenterte planene for Scout i mai 2022, og rettighetene til å bruke navnet fikk de da de kjøpte Navistar to år tidligere.
Volkswagen trenger nye ben å stå på for å øke sin tilstedeværelse i det amerikanske markedet som er dominert av store pickuper og SUV-er fra blant annet Ford, Chevy, Jeep og nykommer Rivian.