-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Investerer tungt i USA
Nytt VW-merke med egen fabrikk
Volkswagens nye Scout Motors har nå bekreftet planene om en to milliarder dollars fabrikk i Sør-Carolina.
Fabrikken skal ligge noen mil utenfor statens hovedstad, Columbia, og den skal i drift fra 2026. Første produkt ut er en røff elektrisk SUV priset til rundt 40.000 dollar.
Fabrikken skal, når den står ferdig, ha en kapasitet på 200.000 biler i året og vil gi minst 4000 permanente arbeidsplasser.
Bilene under Scout-paraplyen skal være røffe nok til å konkurrere med de barskeste fra Jeep og Land Rover, samt Fords gjenopplivede Bronco, og de skal være inspirert av den klassiske Intenational Harvester Scout som ble bygget i perioden 1960-1985.
Scout-sjef Scott Keogh betegner ikke bilen som en SUV, men som en RUV – Rugged Utility Vehicle. Kort tid etter denne vil det følge en pickup basert på samme oppskrift og plattform.
Volkswagen presenterte planene for Scout i mai 2022, og rettighetene til å bruke navnet fikk de da de kjøpte Navistar to år tidligere.
Volkswagen trenger nye ben å stå på for å øke sin tilstedeværelse i det amerikanske markedet som er dominert av store pickuper og SUV-er fra blant annet Ford, Chevy, Jeep og nykommer Rivian.