-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Facelift og teknisk nyvinning
Skoda Superb er antagelig noe av det nærmeste man kommer den perfekte familiebilen. Nå skal den fornyes.
Superb ble opprinnelig lansert i 2001 og har siden vært gjennom to generasjonsskifter – det siste i 2015.
Bilen er blant de største i segmentet – ikke minst er benplassen i baksetet så enorm at du skal lete lenge for å finne noe tilsvarende, selv i langt dyrere konkurrenter.
Siden bilene fotografene i Automedia har kommet over her er nærmest umaskerte, kan vi regne med at de designmessige endringene blir beskjedne når modellen nå skal gjennom sin midtlivs overhaling.
Noen endrede detaljer, nye farger, nye interiørmuligheter og nye tilbud på utstyrsfronten er hva du kan forvente. Dessuten nye motorer som tilfredsstiller de stadig strengere utslippskravene produsentene må forholde seg til.
Men én ting er imidlertid spesielt interessant for oss nordmenn. For første gang lanserer nemlig Skoda en ladbar hybrid.
Hva slags betegnelse Skoda velger å benytte på sine hybridmodeller er foreløpig usikkert, men Green E er kanskje ikke noe dårlig tips?
Ifølge en kilde hos Skoda som nylig var på norgesbesøk får den ladbare hybridutgaven av nye Superb en teoretisk rekkevidde på ren eldrift på rundt 70 kilometer.
Dermed vil den komme gunstig ut i det norske avgiftssystemet som krever minimum 50 km el-rekkevidde for å oppnå fullt vektfradrag for ladbare hybrider.
Det er over fire år siden vi spekulerte i en hybridutgave av Superb, men faren for intern kannibalisering har nok medført at den tsjekkiske VW-armen har måtte vente med innføringen til nå.
Passat var i fjor Volkswagens nest mest solgte modell i Norge, og den ladbare hybrider sto alene for 2/3 av salget. Det kan endre seg når Skoda lanserer en ny konkurrent mot slutten av året.