-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Etterlengtet folke-SUV
Blant alle nye modeller som skal lanseres i Norge inneværende år, er nok dette en av de mest etterlengtede.
Navnet ble offentliggjort for en snau måned siden, men langt mer interessant er forsmaken vi fikk gjennom Vision iV Concept på fjorårets Genève-utstilling.
Den gule konseptbilen fristet med spesifikasjoner som fikk mange nordmenn til å tenke at nå, endelig kommer det en elbil som kan dekke alle hverdagslige behov. Vi har fått antydet rekkevidde på rundt 50 mil, firehjulsdrift, hengerfeste og plass nok til hele familien.
Og siden den er en Skoda får den trolig også en attraktiv pris. I alle fall sammenlignet med søstermodellen ID.4.
Dersom Enyaq får overført dimensjonene fra Vision iV blir den en direkte konkurrent til kommende Tesla Model Y og Ford Mustang Mach-E. Altså en drøy halvmeter lengre enn volumselgere som Kona Electric og e-2008. Og kan dermed forsvare en høyere pris enn disse.
Skoda-modellen vil ha mange felles trekk med Volkswagen ID.4 som skulle vært vist i Genève, og som vi vet at i første omgang kommer med bakhjulsdrift. Se ikke bort fra at det vil gjelde Skodaen også.
Selv om den sorte bilen ser svært lett kamuflert ut ser jeg ikke bort fra at Skoda prøver å lure oss. Ser ikke grillen veldig påklistret ut? Og hva med hekken som er godt pakket inn og pålimt falske lykter?
Med hensyn til levering så er det eneste vi vet med sikkerhet at Enyaq skal lanseres i løpet av 2020. Det betyr at den skal avdukes offisielt innen årets utløp, og kanskje åpner importøren for bestilling, men det betyr ikke at det kommer kundebiler ut på markedet.
Så dere tusener som står på venteliste må utstyre dere med en stor porsjon tålmodighet – dere har neppe ny bil i garasjen før et godt stykke inn i 2021.