-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Smart langt hjemmefra
Denne bilen befinner seg langt fra der den skal bygges. Smarts nye crossover blir nemlig kinesisk.
Vi fikk en forsmak gjennom Concept #1 på bilutstillingen i München sist høst, og her er produksjonsutgaven av #1 – nå med bare Smart i betegnelsen – på test i Sverige.
Ett-tallet er naturlig siden bilen blir den første ut fra joint venture-selskapet som eies 50:50 av Daimler og Geely, de som blant mye annet også eier Volvo.
Selskapet holder til i Kina, og herfra skal det komme en serie rene elbiler hvorav crossoveren er den første.
Bilen er basert på Geelys fleksible SEA-plattform som tillater superrask lading og OTA oppdateringer av bilens software.
Smart #1 er inngående testet i laboratorium i temperaturer ned til -40, men nå må den vise at den også fungerer som den skal i nordisk klima.
Bilen har et system som gjør at batteriene alltid arbeider under ideelle temperaturforhold, og brukerne kan styre dette via en app før de legger ut på en reise eller når de skal innom en ladestasjon.
Den nye Smart-modellen blir del av en familie som skal konkurrere direkte mot fremtidens Mini-modeller, skjønt Mini skal tilby biler med forbrenningsmotor i tillegg til de helelektriske en god stund fremover.
En ny elektrisk ForTwo blir trolig neste modell ut, så vil tiden vise om det er aktuelt også med elektrisk ForFour og cabriolet.