-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Smart langt hjemmefra
Denne bilen befinner seg langt fra der den skal bygges. Smarts nye crossover blir nemlig kinesisk.
Vi fikk en forsmak gjennom Concept #1 på bilutstillingen i München sist høst, og her er produksjonsutgaven av #1 – nå med bare Smart i betegnelsen – på test i Sverige.
Ett-tallet er naturlig siden bilen blir den første ut fra joint venture-selskapet som eies 50:50 av Daimler og Geely, de som blant mye annet også eier Volvo.
Selskapet holder til i Kina, og herfra skal det komme en serie rene elbiler hvorav crossoveren er den første.
Bilen er basert på Geelys fleksible SEA-plattform som tillater superrask lading og OTA oppdateringer av bilens software.
Smart #1 er inngående testet i laboratorium i temperaturer ned til -40, men nå må den vise at den også fungerer som den skal i nordisk klima.
Bilen har et system som gjør at batteriene alltid arbeider under ideelle temperaturforhold, og brukerne kan styre dette via en app før de legger ut på en reise eller når de skal innom en ladestasjon.
Den nye Smart-modellen blir del av en familie som skal konkurrere direkte mot fremtidens Mini-modeller, skjønt Mini skal tilby biler med forbrenningsmotor i tillegg til de helelektriske en god stund fremover.
En ny elektrisk ForTwo blir trolig neste modell ut, så vil tiden vise om det er aktuelt også med elektrisk ForFour og cabriolet.