-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Neste generasjon Swift
Her ser du neste generasjon Suzuki Swift. Den kommer til en forhandler nær deg innen et år.
Det var mange som nikket anerkjennende da Suzuki lanserte Swift i 2004. Endelig hadde den japanske produsenten vektlagt design – det var nye takter fra den kanten.
Nå klargjøres en ny generasjon av den kompakte bilen som var gjennom en lettere facelift i 2008. Trolig skal denne lanseres på Paris-utstillingen til høsten.
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, ser vi at formene ikke skiller seg dramatisk fra dagens modell. Det betyr en unik design med en rund front, en høy takbue, korte overheng og en stram bakende.
Swift leveres med både for- og firehjulsdrift, men siden den norske importøren kun markedsfører biler med ”firehjulsdrift inkludert i prisen”, er det sistnevnte alternativ som gjelder for Norge.
I dag selges Swift kun med en 91-hesters bensinmotor her i landet. Det kan det bli en endring på i forbindelse med modellskiftet.
Suzuki kommer nemlig med en ny, 80-hesters dieselmotor som kan bli gunstig for både dreiemoment og avgifter. Kanskje får vi igjen se en prislapp på kr 199.900 – i dag koster den 10.000 kroner mer.
Det ryktes også at en hybridutgave er på trappene for lansering senere, sannsynligvis i 2012.