-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her kommer fremtidens Passat
Passat har hatt stor suksess som ladbar hybrid i Norge, men den kan bli enda mer aktuell når den om noen år lanseres som ren elbil.
Her er ferske bilder av en modell som går under betegnelse Aero B, men det er liten tvil om at den skal erstatte en av Volkswagens mest solgte modeller på flere kontinenter – nemlig Passat.
Passat har i årevis vært en av Norges mest populære stasjonsvogner, og de to siste hele årene ble det ifølge OFV totalt registrert over 3000 av dem, hvorav den ladbare hybriden utgjorde drøyt 50 prosent.
Det er liten grunn til å tro at Passat-betegnelsen videreføres – nykommeren får nok som resten av sine moderne søsken på MEB-plattformen en ID.-betegnelse når den lanseres – trolig i løpet av 2023.
Vi fikk en forsmak på bilen gjennom ID. Space Vizzion som ble vist på bilutstillingen i Los Angeles for to år siden.
Aero B skal lanseres i to karosseriformer – først som sedan / kombikupe – utgaven vi ser på bildene her. Selv om denne karosseritypen har begrenset interesse i Norge, er den populær i store markeder som Kina og USA.
En god stund senere vil det også komme en shooting brake / stasjonsvogn som ligger svært tett opptil konseptbilen.
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert ser vi antydningen av et lavt panser, lang akselavstand og relativt korte overheng som et godt utgangspunkt for god innvendig plass.
Kupeformen kan gi inntrykk av et kort bagasjerom, men det er grunn til å anta at en stor bakluke gir behagelig adkomst og godt med plass.
Foreløpig et det lite ID.-design å spore, men det er nok en bevisst handling for at prototypen skal vekke minst mulig oppmerksomhet i testfasen.