-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sports-Hyundai til Chicago
Det skal altså bli bilutstilling i Chicago til uken. Flere bilprodusenter har valgt å legge presentasjoner dit, for i Detroit har slike en tendens til å drukne nå. Hyundai er en av dem.

Dermed er det for det først en del mer vi kan fortelle, samtidig som det plutselig ble en del mer å lure på.
For eksempel hvor er det blitt av HCD 4 og 5? Er det jeg som har sovet i timen eller?
HCD husker jeg godt. Den var ikke alt for gal, og debuterte i Detroit i 1992. Da hadde Hyundai forholdsvis nylig åpnet sitt eget designsenter i Fountain Valley i California (HCD betyr Hyundai California Design). Jong-Suh Park var en meget stolt design-sjef, frem til da hadde han vært ganske Torino-avhengig, nå skulle han begynne å klare seg selv. Mye bra som er kommet derfra siden, noe av det siste er Santa Fe.
Så kom HDC II i 1993 og HCD III i 1995. Etter det en rekke andre konsepter, både spennende og direkte tragiske. Men de verste har de heldigvis nøyd med å vise på Seoul-utstillingene, mens Geneve for eksempel har vært vertskap for små perler som Euro 1 i 1998.
Men HCD IV og V? Jeg får sjekke etter, men akkurat nå er jeg helt blank.
Noen ord også om utstillingen. Den kommer halvannen måned før New York-utstillingen, og akkurat dette er betydningsfullt i år, for begge fyller 100 år. Dermed klarer altså Chicago å ha USAs lengste bilutstillingstradisjon. (Detroit kan du bare glemme når det er snakk om alder!)
Går du inn og hilser på utstillingen på www.chicagoautoshow.com vil du møte en ganske hyggelig fotofremvisning som forteller utstillingens historie fra 1901. Så lang historie kan ikke Hyundai by på.
Bilde: Hyundai HCD-6
Bilde: Hyundai HCD-III
Bilde: Hyundai Santa Fe
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no