-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Sports-Hyundai til Chicago
Det skal altså bli bilutstilling i Chicago til uken. Flere bilprodusenter har valgt å legge presentasjoner dit, for i Detroit har slike en tendens til å drukne nå. Hyundai er en av dem.

Dermed er det for det først en del mer vi kan fortelle, samtidig som det plutselig ble en del mer å lure på.
For eksempel hvor er det blitt av HCD 4 og 5? Er det jeg som har sovet i timen eller?
HCD husker jeg godt. Den var ikke alt for gal, og debuterte i Detroit i 1992. Da hadde Hyundai forholdsvis nylig åpnet sitt eget designsenter i Fountain Valley i California (HCD betyr Hyundai California Design). Jong-Suh Park var en meget stolt design-sjef, frem til da hadde han vært ganske Torino-avhengig, nå skulle han begynne å klare seg selv. Mye bra som er kommet derfra siden, noe av det siste er Santa Fe.
Så kom HDC II i 1993 og HCD III i 1995. Etter det en rekke andre konsepter, både spennende og direkte tragiske. Men de verste har de heldigvis nøyd med å vise på Seoul-utstillingene, mens Geneve for eksempel har vært vertskap for små perler som Euro 1 i 1998.
Men HCD IV og V? Jeg får sjekke etter, men akkurat nå er jeg helt blank.
Noen ord også om utstillingen. Den kommer halvannen måned før New York-utstillingen, og akkurat dette er betydningsfullt i år, for begge fyller 100 år. Dermed klarer altså Chicago å ha USAs lengste bilutstillingstradisjon. (Detroit kan du bare glemme når det er snakk om alder!)
Går du inn og hilser på utstillingen på www.chicagoautoshow.com vil du møte en ganske hyggelig fotofremvisning som forteller utstillingens historie fra 1901. Så lang historie kan ikke Hyundai by på.
Bilde: Hyundai HCD-6
Bilde: Hyundai HCD-III
Bilde: Hyundai Santa Fe
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no