-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
15 millioner boxere
Subaru forteller i dag at de markerer en milepæl med 15 millioner egenproduserte boxermotorer.
Det tok det japanske konsernet nesten femti år å nå et slikt tall. Den første serieproduserte boxeren satt i en liten Subaru 1000 som ble produsert i mai 1966. Om produksjonen hadde gått litt tregere, kunne de altså slått sammen to jubileer.
Det som kjennetegner en boxermotor er at sylinderrekke er plassert horisontalt med 180 grader mellom seg, noe som gir små vibrasjoner og meget lavt tyngdepunkt.
Sjelden kost
I dag er det primært Subaru og Porsche som anvender boxermotorer. Subaru bruker dem i så godt som alle sine modeller og har boxere for både diesel og bensin.
Hos Porsche finner vi bare boxere i sportsbilene, 911, Cayman og Boxster. SUV-ene og Panamera har V6- og V8-motorer med opprinnelse hos Audi.
Subaru passerte en annen milepæl forrige måned. Da produserte de sin «Symmetrical All-Wheel Drive» enhet nummer 14 millioner. Systemet ble først benyttet i Subaru Leone 4WD Estate i september 1972.
Mens de fleste produsenter i dag bruker Haldex-baserte systemer, tviholder Subaru på permanent firehjulsdrift. Og det er få som matcher Subaru når det gjelder fremkommelighet på vinterføre.