-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Indisk Evoque
Maruti-Suzuki er markedsleder i India. Nå skal de bli enda mer markedsledende med noe flunkende nytt Evoque-aktig.
Det var på Delhi Motor Show at dette partnerskapet (som Volkswagen så gjerne ville blitt en del av, men som de nå er hevet ut fra) viste en flunkende ny modell. Navnet var kuriøst XA Alpha – men resten var både logisk og attraktivt.
Kompakte SUVer er et sterkt voksende segment også blant den hippe ungdommen med litt penger i Asia. En kundegruppe som også begynner å få litt sans for design.
Dermed er vel denne modellen midt i blinken. En kompakt bil, med en rekke macho-antydninger og et utseende som vi forbinder med noe av det mest moderne fra Europa.
Akkurat samme oppskrift som Ford brukte da de presenterte sin Fiesta-baserte Ecosport det samme stedet.
Denne modellen måler rett under 4 meter – Indias grense dersom du skal oppnå forholdsvis lav skatt.
I Suzuki-sammenheng vil den plassere seg midt mellom Jimny og Grand Vitara (uten å ligne på noen av dem), og den er bygget på Swift plattform. Slik den sto i New Delhi var den forhjulsdrevet, men den er helt klart konstruert for også å ta firehjulsdrift.
Men det er jo ikke nødvendig dersom den skal nøye seg med å forsere en vanlig Urban Jungle.
Korte overheng og masse beskytt-meg-mot-naturen cladding gir så godt inntrykk av at dette er en virkelig tøffing, at egentlig behøver man ikke drift på bakhjulene også. Det visuelle holder lenge.
Nå er det ikke veldig sannsynlig at designerens drømmedekk, som måler 255/50 R19, vil overleve til produksjonen. Men resten burde kunne bli med til bilbutikkene uten særlige endringer. 1,2-liters bensinmotor, eller 1,3-liters diesel, vil også kunne skli rett inn.
Det haster litt å hente det meste ut av dette markedet. Så vi ser ikke bort fra at produksjonen vil være i gang allerede i år. Og da skjønner vi heller ikke hvorfor denne ikke skulle kunne importeres hit.