-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Indisk Evoque
Maruti-Suzuki er markedsleder i India. Nå skal de bli enda mer markedsledende med noe flunkende nytt Evoque-aktig.
Det var på Delhi Motor Show at dette partnerskapet (som Volkswagen så gjerne ville blitt en del av, men som de nå er hevet ut fra) viste en flunkende ny modell. Navnet var kuriøst XA Alpha – men resten var både logisk og attraktivt.
Kompakte SUVer er et sterkt voksende segment også blant den hippe ungdommen med litt penger i Asia. En kundegruppe som også begynner å få litt sans for design.
Dermed er vel denne modellen midt i blinken. En kompakt bil, med en rekke macho-antydninger og et utseende som vi forbinder med noe av det mest moderne fra Europa.
Akkurat samme oppskrift som Ford brukte da de presenterte sin Fiesta-baserte Ecosport det samme stedet.
Denne modellen måler rett under 4 meter – Indias grense dersom du skal oppnå forholdsvis lav skatt.
I Suzuki-sammenheng vil den plassere seg midt mellom Jimny og Grand Vitara (uten å ligne på noen av dem), og den er bygget på Swift plattform. Slik den sto i New Delhi var den forhjulsdrevet, men den er helt klart konstruert for også å ta firehjulsdrift.
Men det er jo ikke nødvendig dersom den skal nøye seg med å forsere en vanlig Urban Jungle.
Korte overheng og masse beskytt-meg-mot-naturen cladding gir så godt inntrykk av at dette er en virkelig tøffing, at egentlig behøver man ikke drift på bakhjulene også. Det visuelle holder lenge.
Nå er det ikke veldig sannsynlig at designerens drømmedekk, som måler 255/50 R19, vil overleve til produksjonen. Men resten burde kunne bli med til bilbutikkene uten særlige endringer. 1,2-liters bensinmotor, eller 1,3-liters diesel, vil også kunne skli rett inn.
Det haster litt å hente det meste ut av dette markedet. Så vi ser ikke bort fra at produksjonen vil være i gang allerede i år. Og da skjønner vi heller ikke hvorfor denne ikke skulle kunne importeres hit.