-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Indisk Evoque
Maruti-Suzuki er markedsleder i India. Nå skal de bli enda mer markedsledende med noe flunkende nytt Evoque-aktig.
Det var på Delhi Motor Show at dette partnerskapet (som Volkswagen så gjerne ville blitt en del av, men som de nå er hevet ut fra) viste en flunkende ny modell. Navnet var kuriøst XA Alpha – men resten var både logisk og attraktivt.
Kompakte SUVer er et sterkt voksende segment også blant den hippe ungdommen med litt penger i Asia. En kundegruppe som også begynner å få litt sans for design.
Dermed er vel denne modellen midt i blinken. En kompakt bil, med en rekke macho-antydninger og et utseende som vi forbinder med noe av det mest moderne fra Europa.
Akkurat samme oppskrift som Ford brukte da de presenterte sin Fiesta-baserte Ecosport det samme stedet.
Denne modellen måler rett under 4 meter – Indias grense dersom du skal oppnå forholdsvis lav skatt.
I Suzuki-sammenheng vil den plassere seg midt mellom Jimny og Grand Vitara (uten å ligne på noen av dem), og den er bygget på Swift plattform. Slik den sto i New Delhi var den forhjulsdrevet, men den er helt klart konstruert for også å ta firehjulsdrift.
Men det er jo ikke nødvendig dersom den skal nøye seg med å forsere en vanlig Urban Jungle.
Korte overheng og masse beskytt-meg-mot-naturen cladding gir så godt inntrykk av at dette er en virkelig tøffing, at egentlig behøver man ikke drift på bakhjulene også. Det visuelle holder lenge.
Nå er det ikke veldig sannsynlig at designerens drømmedekk, som måler 255/50 R19, vil overleve til produksjonen. Men resten burde kunne bli med til bilbutikkene uten særlige endringer. 1,2-liters bensinmotor, eller 1,3-liters diesel, vil også kunne skli rett inn.
Det haster litt å hente det meste ut av dette markedet. Så vi ser ikke bort fra at produksjonen vil være i gang allerede i år. Og da skjønner vi heller ikke hvorfor denne ikke skulle kunne importeres hit.