-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Indisk Evoque
Maruti-Suzuki er markedsleder i India. Nå skal de bli enda mer markedsledende med noe flunkende nytt Evoque-aktig.
Det var på Delhi Motor Show at dette partnerskapet (som Volkswagen så gjerne ville blitt en del av, men som de nå er hevet ut fra) viste en flunkende ny modell. Navnet var kuriøst XA Alpha – men resten var både logisk og attraktivt.
Kompakte SUVer er et sterkt voksende segment også blant den hippe ungdommen med litt penger i Asia. En kundegruppe som også begynner å få litt sans for design.
Dermed er vel denne modellen midt i blinken. En kompakt bil, med en rekke macho-antydninger og et utseende som vi forbinder med noe av det mest moderne fra Europa.
Akkurat samme oppskrift som Ford brukte da de presenterte sin Fiesta-baserte Ecosport det samme stedet.
Denne modellen måler rett under 4 meter – Indias grense dersom du skal oppnå forholdsvis lav skatt.
I Suzuki-sammenheng vil den plassere seg midt mellom Jimny og Grand Vitara (uten å ligne på noen av dem), og den er bygget på Swift plattform. Slik den sto i New Delhi var den forhjulsdrevet, men den er helt klart konstruert for også å ta firehjulsdrift.
Men det er jo ikke nødvendig dersom den skal nøye seg med å forsere en vanlig Urban Jungle.
Korte overheng og masse beskytt-meg-mot-naturen cladding gir så godt inntrykk av at dette er en virkelig tøffing, at egentlig behøver man ikke drift på bakhjulene også. Det visuelle holder lenge.
Nå er det ikke veldig sannsynlig at designerens drømmedekk, som måler 255/50 R19, vil overleve til produksjonen. Men resten burde kunne bli med til bilbutikkene uten særlige endringer. 1,2-liters bensinmotor, eller 1,3-liters diesel, vil også kunne skli rett inn.
Det haster litt å hente det meste ut av dette markedet. Så vi ser ikke bort fra at produksjonen vil være i gang allerede i år. Og da skjønner vi heller ikke hvorfor denne ikke skulle kunne importeres hit.