-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tesla fortsatt på Nordsløyfa
Tesla er på Nürburgring med det som formål å knuse rekorden Porsche Taycan satte for noen uker siden. De tar ikke lett på oppgaven.
Forrige uke viste vi bilder av en Model S som kjørte sine første runder på Nordsløyfa og fortalte mer om bakgrunnen.
Våre fotografer er på plass på Nordsløyfa for å overvåke aktivitetene, og i dag har de sendt oss ferske biler og ny informasjon som går ut på at Tesla trolig skal gjøre offisielle testforsøk i løpet av uka.
Her er noen fakta fra fotograf Stefan Baldauf som er på banen sammen med sitt mannskap. Han bekrefter at tre førere så langt har vært i aksjon:
Thomas Mutsch (40) – merittert tysk fører som har vært involvert i flere prosjekter på Nüburgring den siste tiden.
Andreas Simonsen (29) – svensk racerfører som kjører VLN-serien på Nordsløyfa i en 911 GT3 Cup for Porsche Team Huber.
Carl Rydqvist (42) – også han svensk, men mindre merittert enn sin landsmann.
Baldauf forteller at det trolig vil bli gjort et rekordforsøk onsdag kveld under en del av industritesten der slike forsøk tillates. Det kan også være aktuelt å gjøre et nytt forsøk lørdag kveld.
Det er også interessant å legge merke til hva slags dekk Tesla bruker.
Forrige uke benyttet de Michelin Cup 2 som så temmelig medtatte ut etter testen, men i dag har de byttet til en helt ny type Goodyear Eagle F1 Supersport RS dekk, muligens prototyp-dekk med et nytt mønster.
Så til den mest interessante observasjonen.
Vår mann sjekket rundetider i dag, og den raskeste tiden han observerte var 7:23. Det er nesten 20 sekunder raskere enn tiden som ble satt av Taycan!
Så må vi huske at Porsche brukte en produksjonsbil mens Tesla her ser ut til å eksperimentere på flere områder.
Vi kommer tilbake når mer info dukker opp – Baldauf og hans team blir værende på banen og observere så lenge testen pågår.