-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fire-dørs Th!nk
Limousine neste?
Nå har vi fått forklaringen på hvorfor det drøyer med å få Th!nk-produksjonen skikkelig i gang. Eieren av bedriften, Ford Motor Co., har allerede bestemt seg for å utvide modellspekteret. Foreløpig med en fire-dørs modell.

Tilfeldigvis kom vi over denne forholdsvis uferdige prototypen da den var tauet ut for at den norske designeren skulle se den utenfor studio. De tekniske detaljene var enda ikke på plass, så det er umulig å si noe om spesifikasjoner eller ytelse. Men det så ut som det bare var klargjort plass for elektrisk utstyr, slik at vi ikke snakker om noen form for hybrid-bil a la Toyota Prius.
Det har selvfølgelig heller ikke vært mulig å få noen ansvarlige til å gi oss noen detaljer i det hele tatt om denne nye bilen, som i følge noen uferdige logoer på hekken skal hete Th!nk S, eller S-Th!nk. Underhånden får vi imidlertid beskjed om at for det første har Smarts forserte planer (de skal som kjent bygge en fireseter i samarbeid med Mitsubishi i Nedcar-fabrikken som den nye tysk/amerikansk/japanske sammenslutningen nå eier 100%) forårsaket denne haste-utviklingen. For det andre vil ikke Ford, med Th!nk, bli tatt på sengen igjen.
Ford har som kjent lagt vekk MPV-utgaven av Focus, fordi de følte at Opel fikk et alt for stort forsprang med sin Zafira. Noen kilder påstår også at dette bare er de første innslagene i noe som vil vise seg som en kjempestor familie av modulbygde transportmidler. Van Th!nk og Limo-Th!nk skal være to av de andre elementene man jobber med.
I lokalmiljøet rundt fabrikken er det heller ikke mange signaler vi har klart å fange opp om denne nye modellen. Men alle vi snakker med yttrykker et sterkt håp om at man snart er over startfasen, og virkelig kan se videre fremover.
Denne nye modellen er kanskje en del av fabrikkens fremtid? Vi håper ikke det.
Av Jon Winding-Sørensen, Bilnorge.no