-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Fire-dørs Th!nk
Limousine neste?
Nå har vi fått forklaringen på hvorfor det drøyer med å få Th!nk-produksjonen skikkelig i gang. Eieren av bedriften, Ford Motor Co., har allerede bestemt seg for å utvide modellspekteret. Foreløpig med en fire-dørs modell.

Tilfeldigvis kom vi over denne forholdsvis uferdige prototypen da den var tauet ut for at den norske designeren skulle se den utenfor studio. De tekniske detaljene var enda ikke på plass, så det er umulig å si noe om spesifikasjoner eller ytelse. Men det så ut som det bare var klargjort plass for elektrisk utstyr, slik at vi ikke snakker om noen form for hybrid-bil a la Toyota Prius.
Det har selvfølgelig heller ikke vært mulig å få noen ansvarlige til å gi oss noen detaljer i det hele tatt om denne nye bilen, som i følge noen uferdige logoer på hekken skal hete Th!nk S, eller S-Th!nk. Underhånden får vi imidlertid beskjed om at for det første har Smarts forserte planer (de skal som kjent bygge en fireseter i samarbeid med Mitsubishi i Nedcar-fabrikken som den nye tysk/amerikansk/japanske sammenslutningen nå eier 100%) forårsaket denne haste-utviklingen. For det andre vil ikke Ford, med Th!nk, bli tatt på sengen igjen.
Ford har som kjent lagt vekk MPV-utgaven av Focus, fordi de følte at Opel fikk et alt for stort forsprang med sin Zafira. Noen kilder påstår også at dette bare er de første innslagene i noe som vil vise seg som en kjempestor familie av modulbygde transportmidler. Van Th!nk og Limo-Th!nk skal være to av de andre elementene man jobber med.
I lokalmiljøet rundt fabrikken er det heller ikke mange signaler vi har klart å fange opp om denne nye modellen. Men alle vi snakker med yttrykker et sterkt håp om at man snart er over startfasen, og virkelig kan se videre fremover.
Denne nye modellen er kanskje en del av fabrikkens fremtid? Vi håper ikke det.
Av Jon Winding-Sørensen, Bilnorge.no