-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny Tiguan på vei
Volkswagen holder på å utvikle neste generasjon av sin kompakte SUV. Den kan bli mer enn én ny bil.
Tiguan har vært på markedet siden 2008. Selv om den begynner å trekke på årene, er den blant de mest solgte SUV-modeller i Norge – en posisjon den har holdt i en årrekke.
Tiguan fikk en facelift i 2011 men er snart moden for et generasjonsskifte.
Tre varianter
Det skjer i 2016, og for å øke salget lanseres den da i tre forskjellige versjoner – en standardutgave som den på bildene, en XL-utgave med lang akselavstand spesielt for Kina og en CC-versjon med coupé-aktig takbue.
Sistnevnte vil bli en konkurrent til BMW X4 og Mercedes GLC Coupé som – selv om vi ikke får noen offisiell bekreftelse fra produsenten – kommer på markedet i overskuelig fremtid.
Vi kan forvente at nye Tiguan får designtrekk fra Cross Coupé GTE som sto på årets Detroit-utstilling, men du vil også kjenne den igjen som en nær slektning av nye Passat.
BIL-TEST: Tiguan møter Kuga og Forester
Pop med diesel
Et rikholdig utvalg av diesel- og bensinmotorer finner veien til neste generasjon Tiguan som i likhet med dagens bil vil tilbys med både for- og firehjulsdrift.
I Norge velger tre av fire kunder firehjulsdrift, og av 2340 nye Tiguan registrert i fjor, var kun 68 med bensinmotor. De fleste foretrekker med andre ord diesel.
Et nytt alternativ i nykommeren blir plug-in hybrid som mange finner attraktivt og som i tillegg er som skreddersydd for det norske avgiftssystemet.
Data og priser Volkswagen Tiguan