-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyota med Subaru-motor
På Tokyo-utstillingen neste uke viser Toyota sin nye supersportsbil. FT-86 er en bakhjulsdrevet moro-klump som får en 2,0-liters boxermotor fra Subaru.
Det ser virkelig ut til at Toyotas toppsjef Akio Toyoda mente alvor da han tidligere i år utbasunerte at Toyotas biler skulle bli både morsommere og mer sportslige.
Etter at Supra, MR2 og Celica gikk ut av produksjon, har Toyota-entusiastene savnet et rendyrket sportslig alternativ.
Derfor er Toyota FT-86 lenge etterlengtet, selv om bilen som vises under Tokyo-utstillingen senere denne måneden foreløpig bare er en konseptbil. Mye tyder på at en produksjonsklar utgave blir lansert i andre halvår neste år.
Kjøreglede har vært et stikkord for utviklingen av fireseteren, som får en 2,0-liters Subaru-boxer med mellom 150 og 200 hester plassert foran. Bensinmotoren kobles sammen med en sekstrinns manuell kasse som overfører kreftene til bakhjulene.
SE: Toyota viser mikro-iQ i Tokyo
Utvendig lengde er oppgitt til 4,16 meter, mens bredde og høyde er henholdsvis 1,76 og 1,26 meter – og med en akselavstand på 2,57 meter.
Linjeføringen er det Toyotas europeiske designstudio ED2 i Sophia Antipolis på den franske rivieraen som er ansvarlig for, noe som gir en god indikasjon på at Europa blir ett av hovedmarkedene.
Bli ikke forbauset om det også dukker opp en Subaru-utgave av denne sportsbilen, for det har lenge versert rykter om et samarbeid mellom Toyota og Subaru.
Den vil bygge på samme plattform, og følgelig få identisk konstruksjon og drivlinje, men designen vil bli Subarus helt egen.
SE: BilNorge følger Tokyo-utstillingen