-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota med Subaru-motor
På Tokyo-utstillingen neste uke viser Toyota sin nye supersportsbil. FT-86 er en bakhjulsdrevet moro-klump som får en 2,0-liters boxermotor fra Subaru.
Det ser virkelig ut til at Toyotas toppsjef Akio Toyoda mente alvor da han tidligere i år utbasunerte at Toyotas biler skulle bli både morsommere og mer sportslige.
Etter at Supra, MR2 og Celica gikk ut av produksjon, har Toyota-entusiastene savnet et rendyrket sportslig alternativ.
Derfor er Toyota FT-86 lenge etterlengtet, selv om bilen som vises under Tokyo-utstillingen senere denne måneden foreløpig bare er en konseptbil. Mye tyder på at en produksjonsklar utgave blir lansert i andre halvår neste år.
Kjøreglede har vært et stikkord for utviklingen av fireseteren, som får en 2,0-liters Subaru-boxer med mellom 150 og 200 hester plassert foran. Bensinmotoren kobles sammen med en sekstrinns manuell kasse som overfører kreftene til bakhjulene.
SE: Toyota viser mikro-iQ i Tokyo
Utvendig lengde er oppgitt til 4,16 meter, mens bredde og høyde er henholdsvis 1,76 og 1,26 meter – og med en akselavstand på 2,57 meter.
Linjeføringen er det Toyotas europeiske designstudio ED2 i Sophia Antipolis på den franske rivieraen som er ansvarlig for, noe som gir en god indikasjon på at Europa blir ett av hovedmarkedene.
Bli ikke forbauset om det også dukker opp en Subaru-utgave av denne sportsbilen, for det har lenge versert rykter om et samarbeid mellom Toyota og Subaru.
Den vil bygge på samme plattform, og følgelig få identisk konstruksjon og drivlinje, men designen vil bli Subarus helt egen.
SE: BilNorge følger Tokyo-utstillingen