-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Toyota med Subaru-motor
På Tokyo-utstillingen neste uke viser Toyota sin nye supersportsbil. FT-86 er en bakhjulsdrevet moro-klump som får en 2,0-liters boxermotor fra Subaru.
Det ser virkelig ut til at Toyotas toppsjef Akio Toyoda mente alvor da han tidligere i år utbasunerte at Toyotas biler skulle bli både morsommere og mer sportslige.
Etter at Supra, MR2 og Celica gikk ut av produksjon, har Toyota-entusiastene savnet et rendyrket sportslig alternativ.
Derfor er Toyota FT-86 lenge etterlengtet, selv om bilen som vises under Tokyo-utstillingen senere denne måneden foreløpig bare er en konseptbil. Mye tyder på at en produksjonsklar utgave blir lansert i andre halvår neste år.
Kjøreglede har vært et stikkord for utviklingen av fireseteren, som får en 2,0-liters Subaru-boxer med mellom 150 og 200 hester plassert foran. Bensinmotoren kobles sammen med en sekstrinns manuell kasse som overfører kreftene til bakhjulene.
SE: Toyota viser mikro-iQ i Tokyo
Utvendig lengde er oppgitt til 4,16 meter, mens bredde og høyde er henholdsvis 1,76 og 1,26 meter – og med en akselavstand på 2,57 meter.
Linjeføringen er det Toyotas europeiske designstudio ED2 i Sophia Antipolis på den franske rivieraen som er ansvarlig for, noe som gir en god indikasjon på at Europa blir ett av hovedmarkedene.
Bli ikke forbauset om det også dukker opp en Subaru-utgave av denne sportsbilen, for det har lenge versert rykter om et samarbeid mellom Toyota og Subaru.
Den vil bygge på samme plattform, og følgelig få identisk konstruksjon og drivlinje, men designen vil bli Subarus helt egen.
SE: BilNorge følger Tokyo-utstillingen