-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nye motorer i Touran
Så har turen kommet til Touran for de ferskeste tilskuddene i den rikholdige motorfamilien til VW-gruppen. Men noen GT-betegnelse får den ikke, og til Norge kommer den heller ikke med det første.

Det er de to nye motorene fra Golf GT som nå finner veien til VW Touran. 1,4-liters TSI-motoren med kompressor og turbo er i første omgang klar med 140 hk og et maks dreiemoment på 220 Newtonmeter v/ 1.750 – 4.000 o/min.
På tross av relativt spenstige egenskaper skal en Touran med den nye motoren klare seg med et snittforbruk på 0,74 liter på mila. Bilen bør også være som skapt for det norske avgiftssystemet selv om prisene foreløpig ikke er fastlagt.
Siden vil Touran også tilbys med en 170 hk TSI-motor lik den vi med stor begeistring har prøvekjørt i Golf GT for siste utgave av bladet Bil – for øvrig glimrende påskelektyre som du finner i en bladkiosk nær deg.
Dieselkraft
Den andre nye motoren som nå finner veien til Touran er TDI-motoren med 170 hk, vedlikeholdsfritt partikkelfilter og et snittforbruk på 0,56. Ingen av de nye motorene er planlagt for Norge med det første, og produktsjef for Volkswagen, Jan Tore Kopperud forteller hvorfor:
Det er TDI-motoren som er mest interessant for oss, for alle skal ha diesel i Touran. Klok av skade fra Passat og Golf, hvor vi lanserte 170-hesters TDI-motoren sist høst og først nå får de første leveranser, venter vi noen måneder til vi føler oss tryggere på leveringssituasjonen.
Når det gjelder TSI-motoren vil den få en pris omtrent som en 105-hesters TDI, og da er vi usikre på hvor mange som velger denne. Men vi lanserer begge motorene i forbindelse med en facelift på Touran til høsten, avslutter Kopperud.