-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Litt ny Yaris
2009 er året da Toyota skal presentere en rekke viktige nyheter. De starter i det små - med en oppdatert Yaris.
Allerede i januar kommer nye Yaris til Norge, og selv eksperter på modellen må nok se minst to ganger for å oppdage de eksteriøre endringene. Dette begrenser seg nemlig til ny design av støtfangere og lykter foran og bak. Ikke bare for utseendets skyld, men også for å påvirke aerodynamikken i riktig retning.
De nye utstyrsnivåene hos Yaris heter Lux og S - hvorav førstnevnte er mest påkostet. Men alle modeller i Yaris-serien har nå i det minste følgende utstyr som standard: klimaanlegg, VSC stabilitetskontroll, elektriske vindusheiser foran, høydejustering av førersetet og sentrallås med fjernkontroll.
Det er de skjulte oppgraderingene som er viktigst på modellen som nå lanseres. Den tidligere 1,3-liters bensinmotoren med 87 hk, erstattes med en 1,33-liters 100-hester med start/stopp. Både denne og 1,4 D-4D har fått 6-trinns MT og MMT gearkasser. Og endelig får 1,4 D-4D partikkelfilter som standard.
Mer effektive
Et viktig moment er selvsagt at de nye motorene er mer miljøvennlige enn sine forgjengere, noe du kan lese ut av denne tabellen:
* Reduksjon i forhold til dagens modell
Dette er modellutvalg og priser for nye Yaris-modeller:
Motor | Karrosseri | Gearkasse | Utstyrsgrad | Veil utsalgspris |
1.0 1.0 1.0 1.0 1.33 1.33 1.33 1.33 1.33 1.33 1.33 1.33 1.33 1.8 | 3 dørs 3 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs 5 dørs | 5 MT 5 MT 5 MT 5 MT 6 MT 6 MT 6 MT 6 MT 6 MT 6 MMT 6 MMT 6 MMT 6 MMT 6 MT | Yaris 998 Yaris 998 Yaris Sol Sol+ Lux S Sol Sol+ Lux S TS | 173 300 175 200 177 300 179 200 193 800 196 500 212 100 219 200 204 500 201 500 217 100 224 200 209 500 237 800 |
Motor | Gearkasse | CO2-utslipp | CO2-reduksjon* |
1,0L 69 hk | 5MT | 118 g/km | -9 g |
1,33L 100 hk med Stop&Start | 6MT | 120 g/km | -21 g |
1,33L 100 hk | 6MMT | 119 g/km | -17 g |
1,4 D-4D 90 hk med DPF | 6MT | 110 g/km | -9 g |
1,4 D-4D 90 hk med DPF | 6MMT | 111 g/km | -8 g |
1,8L 132 hk | 6MT | 164 g/km | -6 g |