-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny Ferrari Amalfi
"Vakreste siden 458 Italia?"
I Roma er det 36 grader og luften står stille i storbyen. I Amalfi er det 35 grader, men en sval bris fra havet. Hvor ville du helst vært?
Ferrari Roma-etterfølgeren Amalfi debuterer i en uvanlig premiere, i Amalfi, og i tre dager til ende.
Verdenspremieren fant sted 1. juli og siden har det gått slag i slag. Offentlig visning i Amalfi er 4. til 5. juli.
Dette er en premiere som hele den lille kystbyen er med på, og har vært med på i de siste 10 månedene.
Så lenge er det siden de starte med designet for denne festen.
- At et globalt merke som Ferrari har valg stedet vårt for dette arrangementet, og brukt navnet vårt på sin nye bil, fyller oss med stolthet, sier borgermesteren i Amalfi som av alle ting heter Milano, Daniele Milano.
For ham er dette en internasjonal markedsføring av dimensjoner.
91 prosent av hotellgjestene i byen er utlendinger, og ikke så få av dem er midt i Ferraris målgruppe.
Men det er ikke bare betydning på sikt han tenker på.
(Jeg vet ikke om han har snakket med Borgermesteren i Portofino om de har merket noe. Ferrari Roma avløste jo nettopp Portofino.)
Ekstrainntekter
Borgermesteren kan nemlig også liste opp hva forhåndsinnsatsen og etterarbeidet på arrangementet vil ende med:
De har bokført 2.500 netter på hotell til folk som har jobbet med oppbyggingen, og mer enn 5.000 måltider på andre etablissementer.
Ikke noen overdrivelser a la Lamborghini eller Pagani, dette staves e.l.e.g.a.n.t.
- Vi har også jobbet hardt for å redusere ulempene for de fastboende, understreker han.
Borgermesteren kan dessuten vise til at 20 mer eller mindre offentlige organer og institusjoner har vært involvert i et stort anlegg som ble bygget som kulisser rundt avdukingen.
Kommunen har mottatt og behandler 60 søknader, det har vært gjennomført 12 inspeksjoner.
Det ble jobbet en hel måned med å bygge strukturen, 600 var ansatt for arbeidet med anlegget nede ved bryggen og det har ankommet 25 lektere med gods som måtte sendes sjøveien.
Over til bilen!
Alt dette i anledning en nydelig 2+ coupé som erstatter fem år gamle Roma.
Samme akselavstand, samme glasshus, men ellers er hvert eneste panel på bilen nytt, blir det påstått.


Klassisk GT-oppskrift, mye motor foran føreren men trukket så langt tilbake at den er nesten blitt den tredje passasjeren, og et utseende som først og fremst er harmonisk uten antydning av den aggresjonen som kan prege sportsbilene.
Men ikke så elegant at det ikke er noe 2025 blandet opp i det.
En bevegelig spoiler for eksempel, karbonfiberdetaljer som ikke BARE er dekorative, smidde hjul.


En og annen skjerm
Interiøret er forholdsvis minimalistisk, selv om det er en og annen skjerm man må ta til takke med.
Men nå ligger midtskjermen horisontalt og ikke i portrett-format og midtkonsollen er ikke lenger trukket opp for å kaste bort masse visuell fri sikt innvendig.
Jeg tror vi har fått den vakreste Ferrarien siden 458 Italia.
På bildene virker det nye interiøret meget mer rommelig.
Vi ser også at bilen har fått en skikkelig startknapp igjen – og noen fysiske betjeningsorganer er tilbake.
Rattet er heller ikke lenger så overveldende F1-komplisert som det har hatt en tendens til å utvikle seg i retning av.
Bilen er i salg i første kvartal neste år. Det kan virke som vi snakker om 10 prosent prisøkning.
Det sies ikke et ord om når spideren kommer. For Roma sin del tok det tre år, men ting tyder på at det er ikke like enkelt å selge Ferrarier for tiden, så kanskje de rapper seg litt med den takløse.
Jeg tror vi har fått den vakreste Ferrarien siden 458 Italia.
Og den var en av de siste Ferrariene Pininfarina var borti.
SPESIFIKASJONER:
Motor: | V8, twin turbo (med inntil 171.000 omdreininger), 3.855 kubikk, 640 bhp (20 mer enn i Roma) og 760 Nm. |
0-100 km/t: | 3,3 sek. |
Toppfart: | 320 km/t. |
Vekt: | 1.470 kg. (tilsvarer: 2,29 kg/bhp) |
Mål: | 4.660 x 1.974 x 1.301 mm. |
Bagasjevolum: | 273 liter (pluss plass i to trange bakseter) |
Kilde: Ferrari