-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg: Mazda6

Vårt valg er gjort etter å ha kusket de tre ekvipasjene gjennom cirka 60 mil, hvorav omtrent halvparten på realt vinterføre. Vi har dessuten gjort våre faste målinger, bortsett fra bremse- og akselerasjonsprøver som krever bar asfalt.
Dette er tre rommelige stasjonsvogner som er mer egnet til komfortable langturer enn til aktiv, sportslig kjøring på svingete veier.
Hyundai i40 fremstår med frisk design, fullt ut akseptable kjøreegenskaper og et høyt utstyrsnivå. Chassiset og styringen mangler det lille ekstra for å matche Mazda6 fullt ut.
Toyota Avensis er et velprøvd og ukomplisert produkt med et strømlinjeformet forhandlerapparat i ryggen. I dette laget når den ikke helt opp når det gjelder førermiljø og motorkraft, men er den billigste av testbilene med god margin.
Denne gang ble det en klar poengseier for Mazda – den fremstår som en helstøpt bil og vinner ni av ti testdisipliner.
Resultatet kan sånn sett sies å være en bekreftelse på at ferskvare smaker best. Den eneste disiplinen den deler med de to andre rivalene er «bagasjeplass», herunder skiller det heller ikke noe av betydning når det gjelder tilhengervekt.
LES VIDERE:
- Innledning
- Hyundai i40
- Mazda6
- Toyota Avensis
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Hyundai i40
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis