-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Konklusjon
Med en prisforskjell som i praksis er ubetydelig, er det bilens egenskaper som må avgjøre valget her. Xsara VTS virker traust og kjedelig sammenlignet med Leon, med det er utvendig. Alderen tynger på ingen måte Xsara når det gjelder interiøret. Bruksegenskapene er ikke vesensforskjellige i de to bilene, plassforholdene er best foran i Leon, best bak i Xsara. Bagasjerommet har størst volum i Xsara, størst høyde i Leon. Det er altså liten hjelp å hente i de fysiske mål for å kunne kåre en vinner.
Vi må over på motorer og kjøreegenskaper for å finne ulikheter som monner. Er du på jakt etter en bil med spontant gasspådrag og solid dreiemoment ved forholdsvis lave turtall, og som er mer komfortabel enn sportslig, er Leon et riktig valg.
Går dine ønsker mer i retning av overbevisende kjøreegenskaper og en motor som våkner til liv når turtellernåla passerer 4000-merket, er det Xsara VTS som oppfyller disse ønskene. Under forhold hvor vi virkelig kunne prøve ut kjøreegenskaper, ble det nærmest knock-outseier til Xsara VTS. Xsara er ikke bilen du velger for å bli lagt merke til, men det er riktig valg hvis du vil ha en bil som er morsom å kjøre. Og da snakker vi ikke om å grisekjøre i ville hastigheter. Det finnes nok av svingete veier i Norge hvor du kan hente ut det som bor i Xsara VTS i fullt lovlige hastigheter.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data