-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Gjenfødt Mini Traveller
Det er liten tvil om at Mini planlegger å lansere flere nye modeller. Spionbilder viser at en Mini stasjonsvogn er under utprøving, og her møter vi Mini Concept Frankfurt i en slik innpakning. Dette er første konsept fra den britiske BMW-armen siden vi møtte Mini Concept på samme messe i 1997.
Det er 45 år siden Mini lanserte sin originale Traveller, så det er kanskje på tide å blåse støv av gamle ideer igjen. Muligens er de også inspirert av Castagna som allerede har presentert sine morsomme varianter basert på småbilen. Kravene til en moderne bil har forandret seg dramatisk siden 60-tallet, ikke minst med hensyn til sikkerhet. Men mange av designelementene er beholdt fra originalen, deriblant de delte skyvevinduene for baksetepassasjerene (som nå åpnes elektrisk) og bakluka som er splittet i midten.
Under panseret i Mini Concept Frankfurt sitter en kompressormatet Cooper S motor som kjennetegnes av et stort luftinntak på panseret og to eksosrør - som er her dratt ut til hver sin side og integrert i bakfangeren. En strukket akselavstand og bred sporvidde i kombinasjon med et hjul i hvert hjørne, sørger for godt veigrep og en god porsjon kjøreglede.
Concept Frankfurt er lakkert i sølvfarget spesiallakk. Hvitt lær i kombinasjon med detaljer i metall er benyttet i interiøret. Mini påstår at plassen er komfortabel for fire personer mens en spesialkonstruert Cargobox letter transport av bagasje. Gulvet i bagasjeavdelingen kan trekkes ut for å lette innlastingen, og med to personer om bord kan baksetene foldes flatt ned i gulvet.