-
Oksenøya Marina AS:
Daglig leder
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Leder Klargjøring
-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Porsches nye familiebil
Porsches nye firedørs superbil, Panamera, ser stadig mer ferdig ut.
Med betydelig mindre kamuflasje enn vi har sett så langt ser vi tydelig at den nye bilen dyrker sitt slektskap med 911, samtidig som den gir god plass til en tur til rivieraen for fire.
Tøffe konkurrenter
Panamera skal sloss mot biler som Mercedes CLS og Aston Martin Rapide og etter bildene å dømme har den ikke noe å skamme seg over. Store frontlykter inspirert av 911 og et langt panser som bidrar til å gi et dynamisk sportslig preg på den store bilen.
Bak ser du bakluka strekker seg nesten helt bak på bilen, og er omrammet av runde baklykter. Antagelig er lyktene langt større enn det vi ser på bildene. Også den store bakspoileren bidrar til å lure oss litt. Den ferdige produksjonsbilen vil ha en elektronisk styrt bakspoiler som kommer opp av bakluka.
Aluminium
Så godt som hele karosseriet er laget av aluminium, noe som bidrar til en vekt på rundt 1800 kilo – motoren sitter foran og selvsagt blir det bakhjulstrekk. Chassiset deler mange ting med Cayenne, noe som betyr at vi trolig ganske snart vil se en firehjulstrekkvariant også.
De første bilene kommer med 3,2 liters V6en vi kjenner fra Cayenne men vanligst vil det nok være med 4,5-liters V8er med rundt 500 hester. For de som virkelig vil bidra i statskassa og har det skrekkelig travelt ser det ut som det dukker opp en V10-variant med over 600 hester i tillegg til en hybrid.
Salget starter i 2009 med priser fra rundt 700.000 pluss norske avgifter.