-
Volvo Car Stor-Oslo:
Leder Klargjøring
-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Journey fra Dodge
Dodge fortsetter sin aggressive produktstrategi ved å lansere en ny modell i Frankfurt. Den beveger seg inn i et område hvor Jeep har mer erfaring.
Se alle bildene av Journey her.
Joruney er en relativt stor bil, og selv om Dodge hevder den er en slags crossover som henter ut det beste fra flere forskjellige biltyper, må den nok puttes i båsen for halvstore SUVer. Lengden er 489 cm, bredden 183 cm og høyden noe mer beskjedne 170 cm over en akselavstand på 289 cm. Ikke ulikt en Grand Cherokee.
Fem seter er standard, men de som ønsker kan mot pristillegg få den levert med to ekstra klappseter bakerst. Interiøret er fleksibelt med en andre seterad som kan skyves i lengderetningen og en rekke praktiske oppbevaringsrom, deriblant under forsetene.
Europeisk nivå
Utstyr vi tar som en selvfølge, men som langt fra er like vanlig i USA, er standard på Journey. Vi snakker da om kollisjonsputer for alle ombordværene, skivebremser med ABS på alle hjul, standard ESP og anti-rull-over. Forhjulsdrift er standard, men drift på alle hjul kan spesifiseres.
I Amerika tilbys Journey fra første kvartal 2008 mens den kommer hit om cirka et år. Amerikanere kan velge mellom tre forskjellige bensinmotorer på fra 2,4 til 3,5 liter, mens det mest attraktive for Norge blir en 2,0-liters dieselmotor på 138 hk produsert av VW.
6-trinns manuell gearkasse er standard, men som alternativ kan bilen leveres med en nyutviklet elektronisk styrt Getrag MPS6 gearkasse med dobbel clutch. Og det er første gang denne tilbys i Chrysler-familien.
Journey skal produseres ved Chryslers anlegg i Toluca i Mexico.