-
Oksenøya Marina AS:
Daglig leder
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Leder Klargjøring
-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Spyker reddet
En kort melding forteller at Spyker er reddet av penger fra Litauen.
Marino er en av de hyggeligste restaurantene i Vilnius. Midt i desember var det ekstra koselig der, for da kunne du også høre musikken fra en V8 Ferrari-motor. Snoras Bank var på plass for å presentere den bilen og de førerne de har sponset i årets Ferrari Challenge-løp.
Det gikk kanskje ikke så vanvittig bra, Alexi Vasiliev – en av de mest lovende russiske racerkjørerne med god Le Mans ballast allerede, endte på 8. plass, mens Robert Pregl, en tsjekker, endte på 15. plass. Men det var tross alt 38 førere som deltok, så resultatene var anstendige.
Og uansett, vi her hjemme i Norge har vel ikke så mye å skryte av med hensyn til Ferrari Challenge eller Le Mans. Og vi kan jo spørre, hvor mange Ferrarier har Nordea Bank Norge, som er Snoras korrespondent-bank her hjemme, sponset de siste årene?
Mannen bak Snoras, en ganske mediesky 32 år gammel russer som heter Vladimir Antonov, er også mannen med de store bilinteressene. Såpass store at han gikk inn i forhandlinger med Spyker i desember og kom frem til en foreløpig avtale den 10/12.
Spyker er et glimrende eksempel på det gamle ordtaket om hvordan man lettest kan bli millionær: Man starter med noen milliarder, og så går man inn i Formel 1.
Det var akkurat det Spyker-sjefen, Victor Muller gjorde da han kjøpte opp Midland Racing Team og gjorde bilene nederlandsk oransje med Spyker-navnet. Han solgte seg ut, men av bilprodusenten Spyker var det bare noen triste rester tilbake, og konkursens rand var svært nær.
Nå går altså Snoras inn med både økt aksjekapital og likviditetslån – 16 millioner euro skal de tilføre. Det er blant annet utviklingen av automatgear-modellen med lang akselavstand og Peking-Paris modellen som skal nyte godt av disse pengene.
Dessuten kommer Spyker-stifteren Victor Muller tilbake som administrerende i stedet for Hans Hugenholtz som har stått i spissen for selskapet i disse siste vanskelige månedene.
Skal vi håpe på nytt liv for Spyker, og bedre resultater for Snoras i neste års billøp. (Og dersom du vil se en annerledes bilsportside så klikk deg inn på http://www.snoras.com/lt/ferrari).
Her er det Raimondas Baranuskas, president i Snoras-banken som presenterer Ferrari Challenge-deltakeren.