-
Oksenøya Marina AS:
Daglig leder
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Leder Klargjøring
-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Nye Audi-motorer
I dag må du bla opp snaut 350.000 for en ny Audi A4. Snart kan du slippe billigere unna. Det samme gjelder om A5 står på ønskelista.
En til to
Det er nye 1,8-liters TFSI-motorer som nå lanseres i begge modellene. Motorene er like i utgangspunktet, men Audi har valgt å ta ut forskjellig effekt i de to modellene – noe som er enkelt takket være turbo- og FSI-teknologi.
I A4 yter den nye motoren 120 hk – 40 hk mindre enn 1,8 TFSI som sammen med 2,0 TDI har vært rimeligste alternativer fra introduksjonen av nye A4. Maks dreiemoment er 230 Nm allerede ved 1500 omdreininger – bare åtte prosent mindre enn i 160-hesteren. Null til hundre kan foretas på 10,5 sekunder og snitt forbruk er i overkant av 0,7 liter på mila.
Prisen er enda ikke fastsatt, men rimeligste A4 sedan bør nå krype ned mot eller under 300.000 kroner.
Prisras på A5
Skal du investere i en A5, må du i dag bla opp kr 549.000 for rimeligste alternativ – 2,7 TDI med 190 hk. Fra neste måned kan også denne bestilles med 1,8 TFSI – da i en versjon med 170 hk og et dreiemoment på 250 Nm.
Bilen får en akselerasjonstid på 8,4 sekunder og en toppfart på 228 km/t, men skal klare seg med tilsvarende forbruk som den nye 120-hesteren i A4. Prisen vil trolig starte på rundt kr 400.000, før du har begynt å krysse av på den rikholdige utstyrslista.