-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spør oss om XC60
Prøvekjøringen av Volvo XC60 nærmer seg, og om en liten uke har vi vårt førsteinntrykk klart. Hva lurer du på om bilen?

Volvo XC60 er en etterlengtet bil i Norge. Vi nordmenn elsker SUV, og er samtidig svak for Volvo.
Det må jo bare bli en vinneroppskrift!
Nå nærmer det seg første prøvekjøring av SUV-en som skal gå rett i klinsj med Audi Q5, Mercedes- Benz GLC og en rekke andre utfordrere i et spennende premium-segment.
I den forbindelse spør jeg enkelt og greit:
Hva lurer du på om Volvo XC60? Sjekk nederst i artikkelen for hvordan du kan sende meg spørsmål.
Se flere bilder av Volvo XC60 her
Enkelte ting vet vi om bilen allerede.
XC60 er en fullverdig lillebror til XC90. Det kan jeg påstå fordi begge bilene er bygget rundt samme plattform: Scalable Platform Architecture (SPA).
De mindre modellene til Volvo, det vil si 40-serien av de vi kjenner i dag, skal bygges på en egen småbilplattform kalt CMA.
SPA-plattformen gjør at Volvo kan bruk alle drivlinjene fra 90-serien også i 60-serien.
Det betyr blant annet T8 ladbar hybrid-drivlinje – med de samme ytelsene.
407 hester i denne bilen gjør den til en av segmentets absolutt kraftigste – i hvert fall om vi tar ut spesialmodeller som AMG-Mercedesene og Quadrifoglio-utgaven av Alfa Romeo Stelvio.
Minste motor i nye XC60 er D4 190-hesters diesel, som også blir den foreløpig eneste utgaven tilgjengelig med manuell girkasse. Automatkasse koster 25.000 ekstra.
En kraftigere D5-utgave med 225 hestekrefter blir den kraftigste dieselmotoren, mens nevnte T8 blir eneste bensinvariant foreløpig klar for Norge.
Firehjulsdrift er for øvrig standard på alle norske biler.
Dette er prisene på Volvo XC60 i Norge:
- D4 - 190 hk AWD Man. Momentum - kr. 615.000
- D4 - 190 hk AWD Aut. Momentum - kr. 640.000
- D5 - 225 hk AWD Aut. Momentum - kr. 690.000
- T8 - 407 hk Plugin AWD Aut. Momentum - kr. 690.000
Slik kommer du i kontakt med meg: Send meg en melding via dette skjemaet. Spørsmål blir besvart enten gjennom førsteinntrykket på BilNorge til uken eller direkte på e-post.